Vad irriterar dig just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Geta »

Nu förstår jag att jag aldrig platsade på Daglig verksamhet.
Jag tillhör inte LSS.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag tillhörde LSS när jag hade stödteamet. Men jag sade bort mig stödteamet.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Jag har haft det svårt med Daglig verksamhet. Dom är så vana vid att folk har stora svårigheter att dom får mig att må dåligt.. Kan va så att jag behövde det också men det var extremt jobbigt. Ena personen drar inga egna slutsatser utan lyssnar och förstår. Honom har jag god kontakt med även om jag nu avslöjat att jag är betydligt mer välfungerande.

Den andra personen har stressat mig in i bomben och han har inte ens förstått det. Borde få ersättning eftersom han behandlat mig som den största idioten man kan vara. Men jag har inte gett upp och jag har vuxit som person.. Jag tror mycket av besvären kom utav att jag var isolerad, vill tro det i alla fall men egentligen så är det behandlingen jag fått. Har berättat för den bättre hur jag ser och tänker och jag har trott att det varit ment men när han hört så förstår jag hur dumt det har blivit..

Jag har straffats många gånger p.g.a. psykiatri och daglig verksamhet inte är förstående. Negativ självbild har jag fått och idag ifrågasatte jag om psykiatrin verkligen kunde hjälpa mig till en början då det var samma problem. Jag blir isolerad eftersom folk är besvärliga. Så länge jag har en bra omgivning så beter jag mig.

Den största misstanken är att jag har ADHD och beter mig därför inte lika intelligent som jag är. Det är problemet med den funktionsnedsättningen. Man presterar inte och fungerar inte så bra som man har potential till och det påverkar hur folk ser på en. Skam är väldigt vanligt hos dom med ADHD och brukar vara en bidragande anledning till varför dom med ADHD blir missbrukare.. Jag har dessutom hög intelligenskvot så att bli behandlar som den person man är verkar inte va rimligt att förvänta sig!
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Jag har inget stöd.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Det irriterar mig att chefen fick bort mig från DV. Jag gick hennes anvisade väg. Det stör mig att jag inte hade motståndskraft. Enligt socialtjänsten har vi med permanent sjukersättning rätt till DV. Störigt. Jag har ju goda vänner på DV. Jag var för svag.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Håller väl med dig då Amandara, det är så. Du är inte en dum människa, det är det dom har problem med.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Verkar som att chefen var taskig mot dig Amandra. Du skulle väl kunna klaga hos socialtjänsten, men hon jobbar kvar ändå.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Jag har kommit fram till att jag, precis som den första psykiatrikern sa är en individualist. Jag gillar inte att samarbeta med andra och jag gillar inte att få hjälp.. Psykiatrin har tvingat mig att anpassa mig till dom.
björk
Tuliummedlem

Post by björk »

Klankedinken wrote: 01 Dec 2021, 14:38 Jag har kommit fram till att jag, precis som den första psykiatrikern sa är en individualist. Jag gillar inte att samarbeta med andra och jag gillar inte att få hjälp.. Psykiatrin har tvingat mig att anpassa mig till dom.
Det rimmar illa med kontexten. !
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

björk wrote: 01 Dec 2021, 14:40
Klankedinken wrote: 01 Dec 2021, 14:38 Jag har kommit fram till att jag, precis som den första psykiatrikern sa är en individualist. Jag gillar inte att samarbeta med andra och jag gillar inte att få hjälp.. Psykiatrin har tvingat mig att anpassa mig till dom.
Det rimmar illa med kontexten. !
MM..
björk
Tuliummedlem

Post by björk »

Du straffar ut Dej själv.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

björk wrote: 01 Dec 2021, 14:42 Du straffar ut Dej själv.
Vet det
Post Reply