Vad röstar du?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad röstar du?
De som var Trumpanhängare försvarar honom med att han i a f inte startade några krig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Det är ovanligt för USA:s presidenter.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Nja, det är dags att högern kommer till makten. Har inte för stort hopp på några genialiska lösningar för arbetslösa och såna som oss, men en kick i röven kan jag behöva ibland.
Min familj tillät mig inte att lägga av, när jag blev psykiskt sjuk.
Kunde ha lagt mig ner direkt och blivit försörjd av samhället.
Kunde ha lagt mig ner direkt och blivit försörjd av samhället.
Funderar på rösta på något roligt i år, menar nästa år. Tror jag ska rösta på "rymdimperiet". 

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag skulle gärna vilja se ett nytt parti i riksdagen: Medborgerlig Samling. Man vill minska politikers makt över befolkningens inkomster , minska byråkratin och sänka skatterna rejält så karusellen med skatt och bidrag harmoniseras. Det är ju knäppt att först betala in skatt till systemet för att sedan ansöka om att få tillbaka dem.
Familjen ska själv bestämma hur och var barnen ska växa upp och hur det ska funka ekonomiskt. Man vill minska EU:s makt och stärka Sveriges försvar.
Skolan ska vara individanpassad liksom sjukvården som måste göras om i grunden av experter på området, inte politiker och regionerna avskaffas.
https://www.medborgerligsamling.se/var-politik/
Familjen ska själv bestämma hur och var barnen ska växa upp och hur det ska funka ekonomiskt. Man vill minska EU:s makt och stärka Sveriges försvar.
Skolan ska vara individanpassad liksom sjukvården som måste göras om i grunden av experter på området, inte politiker och regionerna avskaffas.
https://www.medborgerligsamling.se/var-politik/
Cosmos, är det inte Katerina Janouch som är medlem där?
Tror att vi inom en snar framtid kommer att se något nytt parti i riksdagen, men även att något av de nuvarande kommer att lämna.
'cause the freak inside controls my mind
Jag tror på Alternativ för Sverige, AfS. Det enda parti som vill ur EU och skicka hem missanpassade utlänningar. En politik helt i min smak.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ingen aning. Skulle det påverka partiets politik? Hon är ju ganska invandrarfientlig och MED går inte ut med någon sådan profil. De vill se en kursändring av nuvarande system genom att ställa fler krav för att få medborgarskap och att det är självklart att invandrare anpassar sig till majoritetssamhället. Inget märkvärdigt.
Jag bara ställde en fråga, Cosmos. Tror inte Medborgerlig Samling kommer att få så många röster. Däremot får vi hoppas på att Liberalerna, Centern och Miljöpartiet åker ur riksdagen. De har ofta dåliga siffror, men räddar sig kvar vid varje (riggat) val.