Mötesplats Sardin
Moderator: Moderator 1
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Re: Mötesplats Sardin
Ta reda på vad han dog av och gör själv inte samma sak, så har jag gjort. Därför lever jag
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Fantasio,
Oj, vad obehagligt!
Oj, vad obehagligt!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Ja, det känns lite konstigt att han är död. Denna vecka var jag inte till mötesplatsen en enda gång, jag orkade inte ur sängen i tid. Vi får se om de har öppet på fredag, vilken är en klämdag. På måndag måste jag upp skapligt och hade tänkt svänga förbi mötesplatsen.
Hoppas nu inte att det är nya restriktioner. Man har sedan en tid fått sitta fyra personer vid samma bord. Går de ned till två vid varje blir det bara plats för fem personer, då en sittplats är reserverad för personal. Jag tänker att jag kan vara kvar till halv tre och sedan gå mot mässhallarna för min covid19-spruta. Ska vara där 20 över fyra, men jag vill vara ute i god tid, slippa stressa.
En i personalen har åkt på covid 19. Hoppas inte han hann smitta några av oss besökare. Jag klarar mig då jag inte varit på mötesplatsen på cirka två veckor förutom idag då. Men det behöver inte vara en dödsdom, man blir lite krasslig, sen går det förhoppningsvis över.
Det beror på vilken form man är i. Övervikt är till exempel en riskfaktor för att få svår covid 19.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Tyvärr har mötesplatsen stängt imorgon fredag. Annars hade jag slunkit in där efter läkarbesöket.
En fåtölj och en pinnstol var borttagna i det så kallade vardagsrummet. Det är nya restriktioner på gång. Snart kanske det åter en period bara får sitta två vid varje bord i fiket. Då får vi slåss om platserna.
Jag har tänkt att besöka mötesplatsen imorgon. Hoppas, hoppas inte stolar är borttagna i caféet. Det är väl imorgon nya restriktioner träder i kraft? Idag hade jag en dag då jag inte ville göra något, men ska upp klockan sju imorgon för att tvätta. Sedan boendestöd och efter det går jag inte och lägger mig igen. Kommer att vara vid mötesplatsen i samband med att de öppnar klockan tio.
Äsch då, nu får man bara vara två vid varje bord i caféet. Fem platser och en vikt för personal. Men det brukar gå bra att sitta där på nåder. I det så kallade vardagsrummet har de tagit bort en fåtölj och en pinnstol. Jag är förbaskat trött på denna jäkla smitta. De flesta får inte livshotande skador, eller blir ens så väldigt sjuka av covid-19. Ändå alla dessa restriktioner.
Usch vad trött jag var imorse. Kompisen ringde o frågade om jag skulle till mötesplatsen, men jag svarade nej. Jag har mobilen bredvid sängen, så jag behövde inte kliva upp för att svara. Förhoppningen är att gå dit imorgon trots begränsat antal sittplatser. Denna jäkla corona-hysterin.
Min syster med man var förbi och det visade sig att en ur personalen på mötesplatsen var parallellklasskompis med min systers man. Tydligen mobbade han min systers man, det hade jag aldrig trott om honom. Men syrrans man sa att alla kan ändra sig. Det var fint sagt. Jag ska hälsa till personen från min systers man och gör så användandes hans smeknamn.