Har du fått diabetes också?Klankedinken wrote: ↑07 Jan 2022, 16:33Min läkare ville inte byta förrän jag fick diabetes..Swesanne wrote: ↑07 Jan 2022, 16:33Ja, jag vet. Men hon vill inte byta min medicin. Och hon är ju högsta ”hönset” där.Klankedinken wrote: ↑07 Jan 2022, 16:28
Jag har varnat dig förut om Zyprexa, jag hade den i flera år och kunde va lugn och må bra men kostnaden var att jag gick upp 30 kg.. Dom där kilon försvinner inte hur som helst.. Som jag varnade, byt medicin till en som inte ger viktuppgång och jobba med din situation för att du ska må bra.. Tyvärr är Zyprexa väldigt bra om man mår väldigt dåligt.. Jag tar den vid akut psykos och när jag känner att jag behöver stabilitet men under tiden så ska man ha en annan medicin!
Alkohol
Moderator: Moderator 1
Re: Alkohol
-
- Guldmedlem
Ja, men jag väger kring 120 kg, det gör inte du! Det är en anledning att vara försiktig men mår du dåligt även om du har zyprexa så kan man inte ta bort den.. Så tror jag.. Jag har bytt till latuda och sen kört stenhårt med mig själv för att kunna va mitt bästa jag, att göra mina egna beslut så långt som möjligt!
Hur lång är du, Klankedinken?Klankedinken wrote: ↑07 Jan 2022, 16:36Ja, men jag väger kring 120 kg, det gör inte du! Det är en anledning att vara försiktig men mår du dåligt även om du har zyprexa så kan man inte ta bort den.. Så tror jag.. Jag har bytt till latuda och sen kört stenhårt med mig själv för att kunna va mitt bästa jag, att göra mina egna beslut så långt som möjligt!
-
- Guldmedlem
176, bmi 38..Swesanne wrote: ↑07 Jan 2022, 16:37Hur lång är du, Klankedinken?Klankedinken wrote: ↑07 Jan 2022, 16:36Ja, men jag väger kring 120 kg, det gör inte du! Det är en anledning att vara försiktig men mår du dåligt även om du har zyprexa så kan man inte ta bort den.. Så tror jag.. Jag har bytt till latuda och sen kört stenhårt med mig själv för att kunna va mitt bästa jag, att göra mina egna beslut så långt som möjligt!
Ikväll blir det en öl och lite rökt korv. 

Jag drog fram vågen här.. batteriet slut. Men jag vet min längd iaf 171 cmKlankedinken wrote: ↑07 Jan 2022, 16:38176, bmi 38..Swesanne wrote: ↑07 Jan 2022, 16:37Hur lång är du, Klankedinken?Klankedinken wrote: ↑07 Jan 2022, 16:36
Ja, men jag väger kring 120 kg, det gör inte du! Det är en anledning att vara försiktig men mår du dåligt även om du har zyprexa så kan man inte ta bort den.. Så tror jag.. Jag har bytt till latuda och sen kört stenhårt med mig själv för att kunna va mitt bästa jag, att göra mina egna beslut så långt som möjligt!
Min snälla kompis ska bjuda på whisky, jag ska få en hel flaska. Det är hans morbror som betalar, själv har han inga pengar.
-
- Guldmedlem
Ett bättre mått på hälsa är att mäta höft-midje kvot.. Du tar din midje kvot och delar den med din höft kvot och ska få fram ett värde som är lägre än 0.8 för att det ska va hälsosamt, sen börjar riskerna komma!
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Kanske tar mig till systemet idag och köper öl
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Har också tagit Olanzapin. Tror att det finns fler orsaker till övervikten än endast att aptiten ökar. Jag tog Olanzapin ett tag och gick under tiden upp 25 kg. När vi bestämde med läkaren att testa ta bort Olanzapin (alltså att jag skulle vara fri från antipsykotika), då tappade nästan all vikt som jag gått upp på 30 dagar utan att ändra något speciellt. Åt fortfarande "normalt". Gick upp vikten igen när vi satte in Olanzapin på nytt. Bytte sedan till Aripiprazol som ska vara viktneutral, men går fortfarande upp i vikt, men viktuppgången har stabiliserats. Har ett BMI på 32 idag.Swesanne wrote: ↑07 Jan 2022, 16:24Det har nog varit över tid som jag gått upp. Jag har Zyprexa, min läkare hävdar att det är för att man äter för mycket. Tror jag inte ett skit på.. men det är bara att bita i det sura äpplet. Det är ju jag som har övervikt… och inte hon. Tror knappt jag skriver detta, har alltid varit smal förr..Klankedinken wrote: ↑07 Jan 2022, 16:19Hur har din viktstegring sätt ut då? Har det varit snabbt och kort vilket brukar va mediciner eller långsiktigt vilket brukar va stress..
Zyprexa brukar gav mig långsiktig passivitet och viktuppgång, det vart som jag trivdes med att bara sitta och äta kaloririka måltider etc..
'cause the freak inside controls my mind
Abilify är snällare när det gäller viktökning, men viktneutral vettetusan. Både viktökning och viktminskning står med som biverkningar i Fass.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Tar mig en starköl I skrivande stund. Har 4 st kvar sen igår, då jag drack 2 st. 2 öl är lagom för mig.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen