Bensodiazepiner

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Bensodiazepiner

Post by memphis »

Jag har 2 st oxascand i medicinskåpet för nödsituationer. Har haft det så i flera år nu då jag inte får benso utskrivet längre. Men skönt att ha 2 tabletter för panikanfall.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

De flesta (om inte alla) borde ha benso endast som vid behovs-medicin. Tillåtas ha medicin hemma för dosering en vecka i taget. Själv hämtade jag ut ett paket Diazepam förra veckan och har inte gått med den till mottagningen som jag ska. Men jag nallar inte av den, har så mycket sparat.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag har inte tagit så mycket nu, kanske 1-2 ggr förra veckan, men nu känner jag mig rastlös. Blir antagligen en i morgon. Annars röker jag ju två paket om dagen...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag skickade ett SMS till min kontaktperson och frågade om min tillfälliga höjning av Steslid är borta. Då står jag på låga 20 milligram om dagen. Jag skulle behöva det dubbla. Ska även ring min kp imorgon och fråga. Mitt liv är förött, vad spelar det för roll om jag skulle bli beroende? Jag förstår om vården vill skydda de unga, men jag fyller 54 i år och är ett hopplöst fall. Ge mig vad jag vill ha.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det har blivit 25 milligram hittills idag. Det hjälper ju för f*n inte!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nu är jag lugn igen och behöver inte mer benso idag. Planen är att gå till mottagningen och hämta medicin till onsdag nästa vecka. Jag måste få veta vad jag står på för dos.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jag har haft Xanor ganska mycket och länge. Ny läkare tog bort den... men jag har massor i skåpet för jag tog dem väldigt sällan, så jag klarar mig! :)
In a world where you can be anything, be kind.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det verkar som att min tillfälliga doshöjning Stesolid ska tas bort nästa vecka. Jag tror inte jag har utvecklat ett beroende, har väl bara tagit tio milligram idag. Har en femmilligrammare att ta till kvällen, plus de två jag har vid behov.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag tar tillbaka vad jag skrev ovan; Jag tror jag är beroende av Stesolid. Har fått i mig 20 milligram och får ta en femmilligrammare till. Men kommer att överdosera, fast inte med så mycket.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag är i ett sånt läge nu ikväll att bara benso skulle hjälpa. Men jag har bara 2 tabletter och de sparar jag tills ångesten är 10 av 10, max kapaciteten.

Just nu är ångesten på en sjua. Jag märkte i duschen att jag håller på att bli sjuk för jag började stampa rytmiskt mot golvet på ett sätt som jag bara gör när jag är dålig. Jag hade helt glömt bort att jag gjorde så, men kom på nu när det hände, att så har jag gjort många gånger förut när jag varit i psykos.

Jag ska få en läkartid men det kommer att ta ett par veckor. Kanske mår jag bättre innan dess. Kanske mår jag sämre. Jag har ingen aning.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Vad synd att du har så lite medicin att ta till. Jag tycker att du har försämrats i ditt mående och skulle behöva lite benso.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det tycker jag med Fantasio.
Post Reply