Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Swesanne
Talliummedlem

Re: Hur mår du?

Post by Swesanne »

Luusje wrote: 13 Jan 2022, 13:14 Mår inte dåligt men känner mig lite jagad. Och sedan jag läste om en människa som fick ett grishjärta inopererad känns det om massor med gris-människor är efter mig. Som om man är i en sciencefiktionfilm. Önskar jag inte hade läst artikeln.
Min son har ett komplicerat hjärtfel, jag fick gå ifrån TVn igår när de sände om grishjärtat. Det blir bara to much för mig..
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

För mycket ångeststressorer nu. För mitt sköra hjärta. Och hjärna. Jag vill dö. Det var länge sedan jag ville det nu. Har mått oförskämt bra ett tag nu så det var väl bara att vänta på att det skulle vända. Jag har inga som helst planer på att verkligen dö, det bara känns som att jag vill. Det är en känsla. Som uppstår i hjärnan. Man behöver inte lita på allt som hjärnan säger. Alla som kommit ur en psykos vet det. Hjärnan säger saker om hur det är och hur en ska agera. Det får man sålla i. Att jag känner att jag vill dö är inte en verklighet, att jag ska göra det, utan det bara känns som att jag vill. I den momentana stunden. Och det är ju en jobbig känsla. Men ändå "bara" en känsla. Som jag inte behöver agera på. Det är skit I förgasaren, och nu ska jag titta på skidskytte. Det är soothing för en stressad hjärna stt få foka på nåt man tycker är kul. Välkommen resten av dagen! Efter skidskytte - middag och sen sova sova sova. Ser fram emot det -, att få en god natts sömn så jag kan göra några fler knop i morgon. Och tanka in livsenergi på kontot. Livsglädje.
Kloppe
Germaniummedlem

Post by Kloppe »

Mår dåligt nu för jag tog tredje sprutan i går.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Du verkar ha det väldigt jobbigt, amandara. Är det en "vanlig" depression eller finns det mer som ställer till det?
Egentligen är allt bara på låtsas.
Bothrops
Nickelmedlem

Post by Bothrops »

Mår sådär. Hackig sömn o paranoia. Blir o vara hemma 3 månader till tyckte läkaren.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

amandara wrote: 14 Jan 2022, 14:11 För mycket ångeststressorer nu. För mitt sköra hjärta. Och hjärna. Jag vill dö. Det var länge sedan jag ville det nu. Har mått oförskämt bra ett tag nu så det var väl bara att vänta på att det skulle vända. Jag har inga som helst planer på att verkligen dö, det bara känns som att jag vill. Det är en känsla. Som uppstår i hjärnan. Man behöver inte lita på allt som hjärnan säger. Alla som kommit ur en psykos vet det. Hjärnan säger saker om hur det är och hur en ska agera. Det får man sålla i. Att jag känner att jag vill dö är inte en verklighet, att jag ska göra det, utan det bara känns som att jag vill. I den momentana stunden. Och det är ju en jobbig känsla. Men ändå "bara" en känsla. Som jag inte behöver agera på. Det är skit I förgasaren, och nu ska jag titta på skidskytte. Det är soothing för en stressad hjärna stt få foka på nåt man tycker är kul. Välkommen resten av dagen! Efter skidskytte - middag och sen sova sova sova. Ser fram emot det -, att få en god natts sömn så jag kan göra några fler knop i morgon. Och tanka in livsenergi på kontot. Livsglädje.
Du skriver väldigt träffande, amandara🌸
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har huvudvärk men annars är det bra. Får ta en Alvedon brus, det brukar hjälpa.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Swesanne wrote: 14 Jan 2022, 15:28
Du skriver väldigt träffande, amandara🌸
Tack swesanne.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Känner mig som ett neutral. Ett ark utan något skrivet på. Som att jag ligger i ett vatten och bara flyter och där man inte hör någonting för att vattnet är runt örona. Vakuum. Ta mig till en vild plats öde natur och gärna karga vindlande berg. Och björkar. Glöm inte fjällbjörkar. Gärna Himalaya men det är den enda referenspunkt jag har för jag har inte varit i några andra berg än Scanderna och Himalaya. Tur att jag blev så kär i Himalaya, som lär vara bland det mest storslagna vi har. Och jag har fått chansen att vara där. Och bli kär i naturen och kulturen. Tibetanska buddhister på flykt undan Kina som vill radera tibetansk kultur inklusive buddhismen. Så kär. Världens vackraste naturformation - det måste det vara. Dessa branta trappor som vinklar sig uppför och nerför bergssidorns och där kraften är slut efter 100 trappsteg. Men man måste ändå gå på. För att komma vidare. Man kan inte bara stanna som en strandad val mitt i bergen. Hur motorn kommer igång. Hur man börjar gilla backarna branten. Hur rhododendron blommar högt upp och är allorstädes närvarande. Hur motorn surrar och vyerna belönar ens kamp. Och örnsrns, ja örnar. Hur folk bor i den oländigaste terrängen.

Hur mitt hjärta hittade hem. Hur kampen i naturen frälste mig. Hur Himalaya är THE pure andlighet. Hur bergen skriker andlighet. Jag är så tacksam för att jag har fått uppleva det och att jag kunde göra det innan jag blev svårt sjuk och allmänt handikappad. Att jag hade krafter att få chansen att uppleva detta. Sagarmatha.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

amandara wrote: 14 Jan 2022, 17:32 Känner mig som ett neutral. Ett ark utan något skrivet på. Som att jag ligger i ett vatten och bara flyter och där man inte hör någonting för att vattnet är runt örona. Vakuum. Ta mig till en vild plats öde natur och gärna karga vindlande berg. Och björkar. Glöm inte fjällbjörkar. Gärna Himalaya men det är den enda referenspunkt jag har för jag har inte varit i några andra berg än Scanderna och Himalaya. Tur att jag blev så kär i Himalaya, som lär vara bland det mest storslagna vi har. Och jag har fått chansen att vara där. Och bli kär i naturen och kulturen. Tibetanska buddhister på flykt undan Kina som vill radera tibetansk kultur inklusive buddhismen. Så kär. Världens vackraste naturformation - det måste det vara. Dessa branta trappor som vinklar sig uppför och nerför bergssidorns och där kraften är slut efter 100 trappsteg. Men man måste ändå gå på. För att komma vidare. Man kan inte bara stanna som en strandad val mitt i bergen. Hur motorn kommer igång. Hur man börjar gilla backarna branten. Hur rhododendron blommar högt upp och är allorstädes närvarande. Hur motorn surrar och vyerna belönar ens kamp. Och örnsrns, ja örnar. Hur folk bor i den oländigaste terrängen.

Hur mitt hjärta hittade hem. Hur kampen i naturen frälste mig. Hur Himalaya är THE pure andlighet. Hur bergen skriker andlighet. Jag är så tacksam för att jag har fått uppleva det och att jag kunde göra det innan jag blev svårt sjuk och allmänt handikappad. Att jag hade krafter att få chansen att uppleva detta. Sagarmatha.
Jag hann aldrig.. det stod på min lista, men jag prioriterade andra resor. It’s to late now..
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ja, numer går det inte att göra sådana resor. Jag är glad att jag hann göra mitt livs resa. Har du varit på några andra kul platser?
Herring
Vanadinmedlem

Post by Herring »

Bra men trött.
Post Reply