10 kg - utmaning
Moderator: Moderator 1
Re: 10 kg - utmaning
Tänker sikta på 30000 steg per dag. Borde man kunna gå på 4-5 timmar. Borde vara genomförbart. En timme crosstrainer/cykel i lugnt tempo räknar jag som 7000 steg.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Himmel och plättpannkaka! Du är en atlet.
Nja, men ordet måttlig är inte roligt. Roligare att göra en utmaning. Funderar på skaffa mig ett stegräknararmband. Garmin eller vad det nu heter?
Jag har en polar ignite. Den är bra. Garmin är oxå bra. Grejen med aktivitetsarmband, eller iallafall mitt, är att alla handrörelser räknas som steg. Diskar jag tex blir det handrörelser som registreras som steg. Därför litar jag inte helt på mina dagssteg. Men man har ju klockan på sig hela tiden och får på så sätt med alla steg, men blir lite för mycket då med alla handrörelser.
Har själv börjat fundera på om jag ska skaffa mig en stegräknare och ha runt armen som jag en del har här. Mobil skulle aldrig fungera, tar den nästan aldrig med. Ett armband skulle funka bättre, 10 000 steg om dagen kanske man kunde försöka sig på eller bara för och se hur många steg man tar om dagen.
Har du en smartphone kan du ladda ner en app som räknar steg. Kan vara värt att testa innan du lägger pengar på stegräknare.yrväder wrote: ↑13 Jan 2022, 17:03 Har själv börjat fundera på om jag ska skaffa mig en stegräknare och ha runt armen som jag en del har här. Mobil skulle aldrig fungera, tar den nästan aldrig med. Ett armband skulle funka bättre, 10 000 steg om dagen kanske man kunde försöka sig på eller bara för och se hur många steg man tar om dagen.
Jag har ett Fitbit charge 4, som aktivitetsarmband. Den ska ha inbyggd gps, men jag har inte fått den funktionen att samarbeta. 
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag har börjat med att gå upp två kg. Jag väger nu 86 vilket är min högsta vikt nånsin. Ska lägga om kosten…
Tips, gör ändringar som du tror du kan hålla långsiktigt. Bra påminnelse till mig också. :D
Det går inte bra med viktminskningen för mig nu. Jag har inte vägt mig men har kvällsätit en massa. Dagarna går hur bra som helst, jag har koll på hur mycket jag kan äta. Men kvällarna, sucks- där har jag min svaga punkt. Det är som att jag behöver socker på kvällen, ska börja med att ta lingonsylt i yoghurten och se om det funkar. Nya tag. Och jag har inte bråttom. Livet är som det är.
Amandara,
Det skulle kunna vara så att du äter för lite under dagen och därför blir sugen på sött på kvällen.
Det skulle kunna vara så att du äter för lite under dagen och därför blir sugen på sött på kvällen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.