Kanske Stroke!

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Musiker
Niobmedlem
Posts: 247
Joined: 28 Sep 2021, 18:48

Kanske Stroke!

Post by Musiker »

Jag har legat inlagd på psykiatriavdelning i en vecka nu. Blev inlagd för självmordstankar och stark ångest som har ökat i samband med insättning av Sertralin. Läkaren sa att man mår oftast väldigt dåligt de första veckorna innan det planar ut och blir bättre. Men jag har verkligen varit i helvetet för jag har haft tryck över bröstet, tryck i huvudet, flimmer för ögonen och kraftigt spänd i nacken och svårt att svara på enkla frågor och inte förstå vad som sägs. Jag har ingen förlamning i halva kroppen men det är otäckt. Pratade med personalen om detta men dom tog det inte så allvarligt vilket jag tycker är konstigt. Jag pratade med dom att jag behöver gå igenom en datortommografi men inget hände. Blev utskriven idag. Ska till min kontaktperson imorgon och hoppas hon pratar med min läkare om han kan skriva en remiss till Strokeavdelningen.

Tror ni att det kan vara abstinenssymptom också?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37614
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Kanske Stroke!

Post by memphis »

Håll dig från boozen. Du kommer att må bättre i längden om du inte dricker.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37779
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Kanske Stroke!

Post by Geta »

Tror inte att du skulle kunna skriva som du gör om det är stroke.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6752
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Kanske Stroke!

Post by Hercules723 »

Kan det vara psykostecken? Allafall det med trycket i huvudet och spänd nacke. Så har alltid jag då det är psykos! Som tusennålar i skallen ungefär blir det. Det var Schizofreni som myntade det uttrycket. Känns så exakt.
Musiker
Niobmedlem
Posts: 247
Joined: 28 Sep 2021, 18:48

Re: Kanske Stroke!

Post by Musiker »

Möjligt Geta! Men vill ändå vara på den säkra sidan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kanske Stroke!

Post by Fantasio »

Jag har trott mig ha svårt skadat hjärta, men det var bara fantasier. Säger inte att det är så i ditt fall, men jag hoppas på det.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19003
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Kanske Stroke!

Post by Krokus »

Krya på dig, Musiker!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4306
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Kanske Stroke!

Post by yrväder »

Tror du inte Musiker att det kan vara en reaktion av att du börjat med Setralin, just det här med huvudvärk är inte ovanligt när man börjar med något nytt.
Annars om man ser till användare av Setralin på viska ska den vara av bättre virke. Bra mot både ångest och depression. Ge det en chans och håll ut med all chans övergående.
Musiker
Niobmedlem
Posts: 247
Joined: 28 Sep 2021, 18:48

Re: Kanske Stroke!

Post by Musiker »

I söndags när jag låg inlagd så såg jag på TV och Landet Runt. Dom pratade om ersättningshuvud angående kål och det var riktat mot mig. Eftersom jag nästan kännt mig som ett missfoster och sett ut som ett monster i all helvetisk smörja så var även Robert Gustavssons program igår riktat mot mig. Det bara är så. Jag blir dum i huvudet av stark ångest men när jag tar ngt lugnande så blir det nästan tvärtom. Vad är detta för ngt spel onda och goda krafter utsätter mig för. Har alltid kännt mig disparat och annorlunda och utvald att vara ngn speciell med mycket krafter.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13396
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Kanske Stroke!

Post by amandara »

Jag trodde oxå att jag hade fått en stroke när orden kom ut I fel ordning i munnen på mig. Jag var I Borlänge och var rädd för att jag tillslut inte skulle kunna låsa upp lägenheten och ta mig ut, eftersom jag blev svagare i händerna oxå. Jag fick CT skulle och det visade ingen stroke. Psykoshjärnan var överhettad och gav dessa symtom. Det var för jäkligt att vara ensam i Borlänge med dessa symtom och att jag riskerade att bli mördad, vilket jag kämpade emot med alla medel. Som jag då i min psykosdimms tyckte var rimliga. Då är första och enda gången jag hört röster. Min logiska hjärna trodde att de som ville mörda mig hade lagt en bandspelare på innertaket som spelade upp en röst. För att jag skulle tro att jag hörde röster. Jag åkte till Säters sjukhus med sjuktaxi.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37779
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Kanske Stroke!

Post by Geta »

Ganska normal psykos!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Musiker
Niobmedlem
Posts: 247
Joined: 28 Sep 2021, 18:48

Re: Kanske Stroke!

Post by Musiker »

Vad är disparat psykos?
Post Reply