Våra online-köp
Moderator: Moderator 1
Re: Våra online-köp
Fick lån på 5000 av moneygo fast ja har låg inkomst. Dem har låg ränta med. Men då ska man nog va anmärkningsfri.
Jag handlar det mesta online. Utom mat och dagligvaror som jag handlar IRL.
Handlar aldrig på kredit! Då får det vänta..
-
- Guldmedlem
Jag köper DotA abonnemang på nätet.. Kredit använder jag inte!
Det är en varning på livsstilen om man börjar ta blankolån eller liknande.
Nu är inte jag i den sitsen men man borde ta lärdom av lyxfällan och inte gå den vägen!
Det är en varning på livsstilen om man börjar ta blankolån eller liknande.
Nu är inte jag i den sitsen men man borde ta lärdom av lyxfällan och inte gå den vägen!
Jag handlar inte heller på kredit. Jag köper nästan bara mat.
Förr tog jag SMS-lån så fort jag hittade nått jag ville ha. Men lånen bara samlades på hög. Sen fick man ta ett nytt lån för att betala tillbaka det gamla. Till sist orkade jag inte öppna inkassokraven längre, hyran o elen var det enda jag betalade. T.ex stängde dom av telefonen.
Nu köper jag sällan saker på kredit. Men t.ex min nya telefon har jag ju planerat att avsätta 700 kr var månad till, sen vi fick påökt. Men så fick man ett kreditkort på MediaMarkt när man köpte den, men det klippte jag sönder.
Nu köper jag sällan saker på kredit. Men t.ex min nya telefon har jag ju planerat att avsätta 700 kr var månad till, sen vi fick påökt. Men så fick man ett kreditkort på MediaMarkt när man köpte den, men det klippte jag sönder.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
-
- Guldmedlem
Hur mår man / är man när man tar mycket lån och sånt?
Jag brukade titta på Lyxfällan, när jag hade TV. Det avskräckte.
Alla deltagarna hade tatueringar om det hade ett samband.
Alla deltagarna hade tatueringar om det hade ett samband.
Man mår skit, man är i självmordstankar o bryr sig inte om man skuldsätter sig mer. Mår man redan dåligt så mår man ännu sämre. Så jag vill varna för att skuldsätta sig.
För min del löste det sig, med krav att jag skulle ha en god man i fortsättningen, men jag vet att det annars inte löser sig så lätt...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
-
- Guldmedlem
Vet flera som hamnat i gode mans händer eller förvaltare.. Det var en kvinna i boendestödet som kom till mig en gång och hon tyckte dessa unga individer som slösade bort alla pengar på en vecka fick skylla sig själv eller om dom bara var dumma som inte kunde ta ansvar..
har fått några såna där faktiskt, äldre som är trötta på sina jobb och som vill sluta men inte kan p.g.a. ekonomiska skäl. Min erfarenhet av människor är att en del kan hitta fel och klagar även om dom har det bra.. Det konstiga är att jag som hade boendestöd fick så många av den typen!
En stödjare frågade mig t.ex. om jag han skulle köpa ett givärr för 50 tusen som han knappt hade råd med. Han sa att det skulle bli smalt men att han var värd den..
Som boendestödjare får man träffa många sjuka och dåligt mående människor, det är synd att dom ska bli så tyngda av sitt jobb att jag som är hyfsat frisk inte vill ha boendestöd.. Jag tog bort mitt boendestöd för det var ingen som gav något.. Det är på låtsas och dom fyllde ingen riktig funktion för mig.. man vill veta att man är en bra människa men dom här har inte möjlighet att inge den känslan!
har fått några såna där faktiskt, äldre som är trötta på sina jobb och som vill sluta men inte kan p.g.a. ekonomiska skäl. Min erfarenhet av människor är att en del kan hitta fel och klagar även om dom har det bra.. Det konstiga är att jag som hade boendestöd fick så många av den typen!
En stödjare frågade mig t.ex. om jag han skulle köpa ett givärr för 50 tusen som han knappt hade råd med. Han sa att det skulle bli smalt men att han var värd den..
Som boendestödjare får man träffa många sjuka och dåligt mående människor, det är synd att dom ska bli så tyngda av sitt jobb att jag som är hyfsat frisk inte vill ha boendestöd.. Jag tog bort mitt boendestöd för det var ingen som gav något.. Det är på låtsas och dom fyllde ingen riktig funktion för mig.. man vill veta att man är en bra människa men dom här har inte möjlighet att inge den känslan!
Samma här. Jag avslutade boendestöd för det gav mig ingenting positivt. Jag hade boendestöd av sociala skäl, för att jag isolerar mig, och inte pratar så mycket. Att prata med boendestödet gav mig mindre än om jag pratar med någon på " riktigt" om man säger så. Det kändes bara som en börda när de kom på besök.Klankedinken wrote: ↑23 Jan 2022, 14:30 Jag tog bort mitt boendestöd för det var ingen som gav något.. Det är på låtsas och dom fyllde ingen riktig funktion för mig.. man vill veta att man är en bra människa men dom här har inte möjlighet att inge den känslan!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Det är lite tomteluva på nästippen. Överhuvudtsget att ha kontakt med psykiatriska verksamheter.