Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Iridiummedlem

Re: Hur mår du?

Post by amandara »

Tror inte J var mätt. Hon dog för tidigt.
björk
Tuliummedlem

Post by björk »

Jag brukar tänka antingen eller.
Att de står apostlar utanför dörren.
de (T) är deras val
efter det att de skärskådat ("dej"), én,
ganska kort process. Ja U sen får én acceptera de
vad har man för val !!!!,.

Simpel dörr simpel utgång simpel skärskåda :oops: :oops: :oops: :evil:
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jo för oss med psykisk sjukdom är det mer av ett val. Änglarna väntar på oss hela tiden. Vi får kämpa för att hålla oss kvar. För en med cancer är det oundvikligt och utan val. Livet bara vittrar sönder i ens händer. Hur mycket livsaptit man än må ha.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har mått bättre! Jag lever ju större delen av min vakna tid i telefonen. Använder inte dator så ofta.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

memphis wrote: 29 Jan 2022, 17:32 Har mått bättre! Jag lever ju större delen av min vakna tid i telefonen. Använder inte dator så ofta.
Samma här… du måste ju bli av med dem!
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Ska börja besöka fontänhuset snart, tror att jag mår bättre av att umgås med människor mer än inget. Har känt nu när jag bara varit hemma och studerat att jag mått sämre, har för mycket tid att försjunka i mina tankar.
'cause the freak inside controls my mind
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nobel wrote: 29 Jan 2022, 17:43 Ska börja besöka fontänhuset snart, tror att jag mår bättre av att umgås med människor mer än inget. Har känt nu när jag bara varit hemma och studerat att jag mått sämre, har för mycket tid att försjunka i mina tankar.
Samma här. Jag behöver oxå träffa folk. Energiutbyte och själ.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Mår bra, har funnit mig i ensamheten, jag går ogärna någonstans och folk kommer sällan hit för att umgås
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Pysen_87
Tuliummedlem

Post by Pysen_87 »

Kunde vara sämre, kunde vara bättre.

Tackar gudarna för att patrullen finns under nätterna
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Pysen_87 wrote: 29 Jan 2022, 18:33 Kunde vara sämre, kunde vara bättre.

Hur menar du?
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Som jag när jag var ung och inte kunde sova, gav jag mig iväg ut. Tog 20 min till något som heter Kyrkans jourtjänst på natten var den bemannad med telefonvakt och de öppnade alltid dörren och släppte in en. Man fick sitta i deras kök. Det var en villa före detta kyrkogårdsvaktmästarens bostad nära Redbergsplatsen i stan inne på kyrkogården, med egen ingång från Danska vägen. De var bra att prata med, de flesta var frivilliga volontärer och satt där på obetald tid. Alla av dem utbildade för att prata med kontaktsökande. Jag tillbringade många nätter där, ibland akut psykotisk, men de kunde prata.

En av dem chefen för verksamheten stod jag som fadder till hans yngsta barn, naturligtvis döpt till Nils

Han är nu som volontär i Indien.

Man kan ringa dit, eller skicka E-post och man får svar och man får vara anonym. De har flyttat till Maria kyrkan i hörnet på Stampgatan vid hållplatsen Ullevi Norra Numera vet jag inte om de släpper in någon på natten.

De har ändrat namn och vad det verkar koncept, det heter Kyrkans sos https://kyrkanssos.se/ Men man kan fortfarande få kontakt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Pysen_87
Tuliummedlem

Post by Pysen_87 »

Swesanne wrote: 29 Jan 2022, 18:56
Pysen_87 wrote: 29 Jan 2022, 18:33 Kunde vara sämre, kunde vara bättre.

Hur menar du?
Att jag kan kontakta patrullen under natten, när jag mår dåligt eller inte kan sova.
Tror det kommer att bli mindre inläggning med hjälp av dom
Post Reply