Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem

Re: Hur mår du?

Post by Klankedinken »

varför slulle någon hacka memphis amandara?
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ja varför? Någon sitter på ett därför. Jag har oxå blivit hackad, av en livs levande indier. Som sa sig vara från Microsoft support. Och ja då hade datorn kraschat. Jag ville så gärna tro på att jag fick hjälp så jag gjorde som han sa - och han gjorde en takeover på min dator. Först när han ville ha mina kontokortsuppgifter drog jag öronen åt mig. Då stod jag där med en kraschad dator och en indier i datorn. Jag bara gick. Det var en tid med många attacker, de pratade om det på tv - förstås efter att jag hade min takeover. Fick hjälp av admin1 på gamla v7ska med info från microsoft vad jag skulle göra åt saken. Sen kunde jag använda min dator. Fick hjälp av en kompis att ta bort den sista spywaren. Varför? Därför att någon kan, och är man tillräckligt dum I huvudet lämnar man ut sina uppgifter. Någon kan dra åt sig en hacka pengar.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Det är ni gamlingar som inte vet något om datorer och teknik.. Det är därför riktigt gamla människor råkar illa ut också.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Japp. Vi är godtrogna. Tror på ett hederligt samhälle. Det är fel. Så ser inte samhällena ut längre. Den som tar han tar.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Det är bara att ge upp hoppet och bli lurad.. Kör på!
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Man lär.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Det ringde upp Indier till mig med. De talade engelska anade ugglor i mossen och svarade på Svenska, de försökte på engelska, sedan tröttnade jag och la på luren.

Mitt ex blev uppringd jag satt här, då hon hörde att hon vunnit en kryssning till Karibien, men att hon behövde betala en löjlig summa för att få vinsten. Jag varnade henne och sade om du vunnit varför skall du betala? Lägg på. Hon gjorde som jag sade och samma kväll på TV sade de om det på nyheterna. Det var på den tiden jag hade TV. Man får inte vara född i farstun.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det är nog 10 år sedan som det ringde indier till mig som talade dålig
engelska. Jag blev misstänksam direkt.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Nissegossen wrote: 30 Jan 2022, 17:56 Det ringde upp Indier till mig med. De talade engelska anade ugglor i mossen och svarade på Svenska, de försökte på engelska, sedan tröttnade jag och la på luren.

Mitt ex blev uppringd jag satt här, då hon hörde att hon vunnit en kryssning till Karibien, men att hon behövde betala en löjlig summa för att få vinsten. Jag varnade henne och sade om du vunnit varför skall du betala? Lägg på. Hon gjorde som jag sade och samma kväll på TV sade de om det på nyheterna. Det var på den tiden jag hade TV. Man får inte vara född i farstun.
Tur det..

Geta

Tur det
SpaceCorp
Lutetiummedlem

Post by SpaceCorp »

Nu när jag skulle sälja mitt grafikkort var det en som köpte det,
men sen ångrade sig. Jag vet inte om han försökte blåsa mig.
Men jag kontaktade kundtjänst och sa hur det var.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Mår egentligen pyton.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Sitter med en taskig känsla i magen.. var det glassen eller har jag sagt för mycket?
Post Reply