Klocktråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Klocktråden

Post by Fantasio »

Nissegossen wrote: 09 Jan 2022, 03:06 När är klockan slagen för dig Fantasio?
Jag vet inte, har ingen högtalare på klockan. Jag ångrar inte att jag köpte den, tycker den är så fin.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag var till urmakaren och fick en svart keps med Longines-tryck och symbol. Den har jag på mig just nu. "Brukar du ha keps på dig" frågade urmakaren. Jag sa nej, trodde han sett någon som likande mig. Men han tog fram en keps och jag tog emot den med glädje. Nu kan jag skyla över flinten.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Fantasio wrote: 16 Jan 2022, 19:26 Jag var till urmakaren och fick en svart keps med Longines-tryck och symbol. Den har jag på mig just nu. "Brukar du ha keps på dig" frågade urmakaren. Jag sa nej, trodde han sett någon som likande mig. Men han tog fram en keps och jag tog emot den med glädje. Nu kan jag skyla över flinten.
Så får man glada kunder! :)
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Javisst, Hercules723! Becks heter klockaffären och ligger inne i Lindens varuhus. Tidigare låg de diagonalt på ett annat hörn. Det var där jag köpte min första märkesklocka.
Kloppe
Germaniummedlem

Post by Kloppe »

Beställde en klocka i dag. Priset var nedsatt från 3998 til 2719. Det gäller att passa på. Köper på avbetalning.

Image
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Snygg klocka, Kloppe! Får man köra med avbetalning om man som jag har sjukersättning, eller vad det kallas?
Kloppe
Germaniummedlem

Post by Kloppe »

Vet inte riktigt. De gör en kreditkontroll innan köpet går igenom. Så om du har tillräckligt stor inkomst får du köpa på avbetalning.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Elva månader efter mitt klockköp kommer jag att få erbjudande om att fortsätta försäkra klockan jag köpt. Det kommer jag att göra, men känns lite dumt att hålla på och betala för något man redan äger. Men jag fick rost i min andra fina klocka och det gick på försäkringen. Kommer att försäkra min nya klocka i några år i alla fall.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag är fortfarande barnsligt förtjust i min fina klocka. Tittade nyss på den och den är så fin. Men ska byta till min andra fina klocka snart. Ombyte förnöjer.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min andra fina klocka är liten, sober och smäcker. Jag gav för snart 30 år sedan knappt nio tusen för den, så nypriset på den har jag ingen aning om. Men den är i titan och det borde ge en slant vid eventuell försäljning.
Kloppe
Germaniummedlem

Post by Kloppe »

Har nu haft min klocka ett par veckor. Har märkt att den går lite för fort. Den går 1-2 sekunder för fort per dygn.
Har Googlat lite och det verkar vara normalt för mekaniska ur att de inte alltid går exakt rätt.
Men jag gillar klockan. Och kommer ha den på varje dag.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Får du vrida upp klockan ibland? Stannnar den av sig själv? Min laddar upp genom att jag rör på armen.
Post Reply