Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Swesanne
Talliummedlem

Re: Vad gör du just nu?

Post by Swesanne »

memphis wrote: 02 Feb 2022, 20:30 Gör inget särskilt. Har gått och lagt mig i sängen redan kl 18. Kanske gör jag mig nåt fika snart. Man måste vara snäll mot sig själv när man är dålig. Tänka ungefär som när man är inlagd att vila mycket och äta ofta.
Ja, medicin, sömn och vila och mat👍
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

exactemente :thumbup:
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Inläggning fungerade inte för mig. Var för rädd för att vara på avdelningen. Flydde därifrån.
'cause the freak inside controls my mind
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Första gången jag blev inlagd var jag också livrädd. För både personalen och patienterna.
Det fanns en kvinna där som var våldsam. Hon hade en läderhandske som hon daskade till folk med helt utan anledning.

Men senaste gången var det väldigt lugnt och skönt . Jag var bara rädd för han som spydde i matsalen det första han gjorde. Så vidrigt. Annars var det bra stämning. Över påsk var det, så vi fick lite extra god mat.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

memphis wrote: 02 Feb 2022, 20:43 Men senaste gången var det väldigt lugnt och skönt . Jag var bara rädd för han som spydde i matsalen det första han gjorde. Så vidrigt. Annars var det bra stämning. Över påsk var det, så vi fick lite extra god mat.
Bläää! Minns en inläggning då personalen klippte naglarna på en äldre tant (dement?) vid matborden. Otroligt äckligt!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Går ut i köket och äter frukost
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Jag var också rädd första gången jag var inlagd, rädd för psykosen som jag inte visste vad det var , förstod inte vad som hände med mig, allt var nytt och skrämmande under hela skeendets gång. Innan inläggning, under inläggning, efter inläggning förnekelse, svårt att ta in något du inte förstår, inte vill kännas vid,
Som tur är accepterar jag idag men vägen till insikt och förståelse för min sjukdom har varit lång.

Idag har jag en medicin jag uppskattar och som hjälper mig, ett vård team jag łitar på och som finns där .
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Vid första inläggningen gick jag runt och tyckte allt va bra. Jag sa typ det också, sen en morgon när jag var nyvaken så kom personalen in med en läkare och i halvdrucken sömn sa jag nått jag inte kommer ihåg.. Då fattade dom att nått var på tok..

Blev även anklagad för att ha tagit droger när jag kom hem från permission efter att ha spelat DoTa!
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Befinner mig i sängen. Det är skönast att sitta med ryggen mot den stoppade sänggaveln och täcke över benen.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

har dammsugit dricker en energidricka och ska fixa håret nu
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har nyss promenerat min hund. Nu är hon nöjd och ligger på mina fötter. Vi klippte klorna också så att hon är fin om mamma ska ta hand om henne.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

precis kommit hem ifrån skara, är väldigt trött nu
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply