Tänkte vi kunde ha en liten undersökning vilken som är världens bästa film.
En av de bästa filmer jag har sett är The Mission med Robert deNiro som en ångerfull huvudägare i Sydamerikas vilda skogar. Den filmen handlar om hur det är att ha mycket på sitt samvete och att ångra sig. Hur mycket det kan krävas av an människa att nå sin egen förlåtelse. Det är en mörk och vacker film. Musiken är gudomlig.
Världens bästa film
Moderator: Moderator 1
Världens bästa film
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Re: Världens bästa film
Bladerunner. Och jag har sett tusentals filmer. Den är så vacker.
Film jag vill se just nu: det femte elementet.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
American Beauty gillar jag. Metalhead är också väldigt bra.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Ja American Beauty är bra! Metalhead har jag tyvärr inte sett.
https://www.imdb.com/title/tt4196848/"Mr. Church" tells the story of a unique friendship that develops when a little girl and her dying mother retain the services of a talented cook - Henry Joseph Church. What begins as a six month arrangement instead spans into fifteen years and creates a family bond that lasts forever.
Fin film. Bästa? Nej, men bra.
'cause the freak inside controls my mind
Forrest Gump är mitt förslag
Forrest Gump står högt på min lista med. Svårt o välja bästa filmen men.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Amelie från Montmartre.