Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Richard
Administratör

Re: Vad gör du just nu?

Post by Richard »

Jag översätter intressanta sidor. Igår gjorde jag en om takyoner; https://www.richardhandl.com/2000/01/01/takyoner/
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har duschat och det var lite dåligt med varmvattnet. Första gången i det här huset som det inte finns hett vatten i kranarna.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Funderar hur jag ska försöka krympa denna tröja som jag har på mig. Det står tvätt på 40 grader men jag ska tvätta den varmare och kasta in den i torktumlaren.

Funderar också på vad man kan göra med gammalt bröd. Jag äter sällan upp hela brödpaketet för jag tycker inte att det känns färskt. Fåglar ska man inte mata med bröd har jag hört. Det fyller bara magen på dem men ger dålig näring.

Förr visste man inte bättre. När jag hälsade på min farmor när jag var barn brukade vi gå till ankdammen och mata fåglarna med bröd.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

ska kolla på något på Netflix tror jag
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Sitter och skapar musik, något jag inte gjort på länge. Så härligt att få till ett skönt beat.
'cause the freak inside controls my mind
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Har tittat på Stina Wollter hos Carina Bergfeldt.

Jag fryser in bröd och tinar bara upp några brödskivor åt gången.
SpaceCorp
Lutetiummedlem

Post by SpaceCorp »

Läser en bok på läsplattan. Orkar inte läsa så mycket, några sidor bara.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

memphis wrote: 18 Feb 2022, 20:06 Funderar hur jag ska försöka krympa denna tröja som jag har på mig. Det står tvätt på 40 grader men jag ska tvätta den varmare och kasta in den i torktumlaren.

Funderar också på vad man kan göra med gammalt bröd. Jag äter sällan upp hela brödpaketet för jag tycker inte att det känns färskt. Fåglar ska man inte mata med bröd har jag hört. Det fyller bara magen på dem men ger dålig näring.

Förr visste man inte bättre. När jag hälsade på min farmor när jag var barn brukade vi gå till ankdammen och mata fåglarna med bröd.
Jag lägger det i frysen och vi tar ut det vi vill äta
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Bröd tinar upp väldigt fort.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

memphis wrote: 18 Feb 2022, 20:06 Funderar hur jag ska försöka krympa denna tröja som jag har på mig. Det står tvätt på 40 grader men jag ska tvätta den varmare och kasta in den i torktumlaren.

Funderar också på vad man kan göra med gammalt bröd. Jag äter sällan upp hela brödpaketet för jag tycker inte att det känns färskt.

Portionera ut brödskivorna i Fryspåsar in i frysen, tina går på ett kick, några sekunder i mikron. Ha smör avklätt folien i en smörbytta, ta fram den kör i mikron kort tid, så får du bredbart smör snabbt. I frysen håller sig bröd färskt

Det går lätt att skilja brödskivorna åt även i fryst tillstånd
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Ska lägga huvudet på kudden om nån minut. Lite musik till bara.
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Är lycklig över att vara frisk från omikron igen!
Post Reply