Körkort

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Körkort

Post by memphis »

Ja jag tog körkort för att jag behövde det i jobbet när jag var 19 år på tidigt 90- tal. Minns att jag var så lycklig när jag klarat uppkörningen. Jag gick bokstavligen på moln. Kändes som moln under mina fötter!
Har haft körkortet oavbrutet sen dess.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Snuttan
Germaniummedlem

Post by Snuttan »

Haha...var också på moln, de va typ historiens händelse för mig....ett bevis att jag kan!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag tog bara mc-kort. Men vad ska jag med en bil till?
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Tog körkort 4 dgr efter min 18-års dag. Kör fortfarande bil.
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Har körkort, behövde lämna in ett läkarintyg pga av diagnosen under några år. Men nu är de bara att köra igen. Använder bil dagligen.
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

memphis wrote: 27 Feb 2022, 11:36 Ja jag tog körkort för att jag behövde det i jobbet när jag var 19 år på tidigt 90- tal. Minns att jag var så lycklig när jag klarat uppkörningen. Jag gick bokstavligen på moln. Kändes som moln under mina fötter!
Har haft körkortet oavbrutet sen dess.
Så skulle jag också känna om jag klarade det. Jag har kört upp fem gånger.. Känns som att börja om varje gång eftersom jag inte har råd att övningsköra så mycket. Och bilarna förnyas. Jag hoppas på skuldsanering och sen kanske jag får vänta fem år och sen börja övningsköra igen.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag tog många lektioner innan jag körde upp. Klarade uppkörningen på
första försöket men kände mig inte säker ändå. Men fick ett jobb, där
jag skulle köra bil varje dag. Då fick jag mycket övning.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Om jag minns rätt klarade jag uppkörningen på tredje försöket. På den första uppkörningen fick jag "Översten" som var stenhård. Jag blev så nervös att jag inte kunde koppla ur i start i backe. Mest för att jag var rädd för honom.
Andra försöket korsade jag heldragen linje i ett trafikljus. Underkänd direkt. Men tredje gången gilt gick det!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Snuttan
Germaniummedlem

Post by Snuttan »

Ja klarade med på 3:e försök. Minns ej varför ja kugga men de va vinter med...

En gång körde ja rakt över en cirkulationsplats och en annan gång hade ja spaken nere och undrat varför bil ej funkar!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Första försöket
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag kuggade första försöket eftersom jag körde för långsamt. Så sa de att jag behövde fler körlektioner, men jag sa att jag skulle köra upp privat istället. Bokade ny tid, o tog 2 Stesolid innan andra uppkörningen o det gick problemfritt!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Tog körkortet månaden innan jag skulle fylla 19. Året var 2002
Post Reply