Ukraina

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Ukraina

Post by Geta »

Tror du att han är nöjd med det?
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Ibland kan det va det
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tänkte när jag duschade i halvkallt vatten ikväll att det inte är nåt problem jämfört med hur människor i Ukraina har det just nu.
Så oerhört svårt. Jag kommer att kunna lägga mig i en varm ren säng i natt och vakna i ett land där det ännu är fred.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
SpaceCorp
Lutetiummedlem

Post by SpaceCorp »

https://www.wellness.se/mental-halsa/a/ ... ainakrisen

Jag läste den här artikeln om hur man tacklar sin oro kring kriget, hjälpte mig lite
kanske hjälper någon annan.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

När jag var 12 år i början av 1960-talet levde vi under kärnvapenhot. Under en
höst tänkte jag inte på något annat. Jag var orolig hela tiden. Till slut
resignerade jag. Nu är vi där igen.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag är också mycket orolig ikväll. Ju mer jag ser på tv om Ukraina ju mer oroar jag mig. Men jag ser det som positivt att Europa enats om att hjälpa Ukraina, trots Putins hot.

Såg också på Agenda och där var en rysslandsexpert som sa att Ryssland bryter mot sin egen doktrin om de använder kärnvapen för att attackera ett annat land. De får bara använda det i självförsvar om landet är hotat.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Hon sa också att det är flera steg innan en order om att avfyra kärnvapen verkställs. Det finns god chans att det blir stoppat under vägen.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Är också orolig för min syster. Om det blir krig mellan Europa och Ryssland är Berlin inte bästa stället att bo på.
Snuttan
Germaniummedlem

Post by Snuttan »

Dem fraktar vakuumbomber till Ukraina nu. Förbannad är jag :twisted:
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det är fruktansvärt detta!!!
Richard
Administratör

Post by Richard »

Min mamma är uppväxt med min morfar som hela tiden sa -Nu kommer Chrusjtjov (Sovjets ledare 1953-1964) o invaderar oss! O skrämde upp mamma o o hennes syskon. Det var taskigt, man ska inte skrämma upp barnen med krig, min mamma är född 1950. Men morfar drack alltid vin.

Morfar var SS-officer under andra världskriget o krigade på den ryska fronten, o höll på att frysa ihjäl, bli avrättad o sånt, så han var lite skadad av kriget. Men jag tyckte mycket om morfar ändå. Vi bodde långt ifrån mormor o morfar så vi träffades inte så ofta, men när vi träffades skulle han alltid berätta historier om kriget för mig, o mamma sa; -Nu sitter han o tråkar ut Richard igen! Men jag tyckte ju det var jättespännande!

När han dog fick jag en bok om andra världskriget där han hade gjort anteckningar om vad han var o gjorde just den dagen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Snuttan wrote: 27 Feb 2022, 23:22 Dem fraktar vakuumbomber till Ukraina nu. Förbannad är jag :twisted:
Tos-1 Buratino, stå inte i vägen 😨

https://www.youtube.com/watch?v=q91yFP9E9Yg

Jag tror inte de används i städer. De är för skyttegravar och sånt innan man rullar in med stridsvagnarna.
Post Reply