Hur ska du fira jul?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur ska du fira jul?
Ska fira med mamma 23e och pappa 24e
Det brukar finnas små marsipangrisar på konditoriet. Förra året hade de två färger på marsipanen. Ska även köpa en lite större gris och smaska på.
Marsipangrisar finns på Ica till jul.
Ser man på. Undrar var de har dem. Har aldrig sett det på mitt Hemköp, men det är en lite mindre butik än ICA Kvantum eller Maxi.
Efter jul reas marsipangrisarna ut till extrapris.
På fiken? Då måste jag dit och käka grisar.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Smaskigt. Choklad doppade. 8 miljoner kalorier.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Tycker inte om konsistenesen av marsipan
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Blir nog till att sova på soffan i mammas nya lägenhet till jul, för hon får inte bo i stugan än. Den måste godkännas först av någon kommunal instans.
Har aldrig hört talas om det tidigare.
Har aldrig hört talas om det tidigare.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Julafton blir hos min bror. Han (och hans fru) var väl inte jättesugen på att hans syskon och mamma ska komma över. Känner mig ivägen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Som jag talat om förut firar jag och tjejen jul hemma hos mig, köper ingen hel julskinka i år, dåligt med plats i kyl och frysfack köper skivad julskinka äter tjockskurnna revbensspjäll idag vilket jag brukar ha vid juletid, kommer att köpa Dafgårds Janssonsfrestelse och en kålrot jag kokar och griljerar enligt recept, har risgrynsgröt på korv äter antingen varm som gröt eller kall som ris ala malta, mycket av julmaten är avsteg från djur till växtriket då hon är vegetarian så te x har jag vegetariska bullar som går för köttbullar och prinskorv som är vegetarisk, kommer ha julmust och kanske svagdricka på julafton då det är traditionnelt. Gör egen Skånsk senap på gula och bruna senapsfrön, stöter länge i mortel för att få den stark, det tar ett tg att stöta i mortel det var enklare förr då jag var hemma i mitt barndomshem där mor hade en sprucken porslinsbunke och en rund gammal kanonkula som man tog fart med mellan knäna och malde, det var mycket enklare än att stöta i mortel
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
NG, kan du beskriva kort hur du gör ris ala malta med risgröt på korv?Nissegossen wrote: ↑11 Dec 2023, 16:50 Som jag talat om förut firar jag och tjejen jul hemma hos mig, köper ingen hel julskinka i år, dåligt med plats i kyl och frysfack köper skivad julskinka äter tjockskurnna revbensspjäll idag vilket jag brukar ha vid juletid, kommer att köpa Dafgårds Janssonsfrestelse och en kålrot jag kokar och griljerar enligt recept, har risgrynsgröt på korv äter antingen varm som gröt eller kall som ris ala malta, mycket av julmaten är avsteg från djur till växtriket då hon är vegetarian så te x har jag vegetariska bullar som går för köttbullar och prinskorv som är vegetarisk, kommer ha julmust och kanske svagdricka på julafton då det är traditionnelt. Gör egen Skånsk senap på gula och bruna senapsfrön, stöter länge i mortel för att få den stark, det tar ett tg att stöta i mortel det var enklare förr då jag var hemma i mitt barndomshem där mor hade en sprucken porslinsbunke och en rund gammal kanonkula som man tog fart med mellan knäna och malde, det var mycket enklare än att stöta i mortel
Last edited by Kloppe on 11 Dec 2023, 17:48, edited 1 time in total.