Hur ska du fira jul?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Fantasio
Rodiummedlem

Hur ska du fira jul?

Post by Fantasio »

Blir det något julfirande för dig? Ska du äta julmat? Träffar du släkt och vänner? Köper du julklappar? Själv ska jag eventuellt till en kompis då han får julmat av sin bror med fru. Men han är nyckfull, så vet inte om det verkligen blir av. Blir det inte så har jag min före detta arbetskamrat att gå till, han sitter ensam alla storhelger. Ska väl köpa mig lite starköl och tänker lite på om jag ska köpa Jägermeister.
Swesanne
Talliummedlem

Re: Hur ska du fira jul?

Post by Swesanne »

Jag ska fira jul hemma här, min syster med familj, flickorna och mamma. Min mamma och syster ordnar all mat. Jag behöver bara se till att det är mysigt här. Men för mig är det ganska lätt att få till julstämning, bor i ett jättegammal är hus från 1850.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

På julafton är jag ensam som vanligt. Får vara försiktig med mat och godis. Blir kanske bjuden till min syster någon av juldagarna. Hoppas att jag får träffa hennes barn och barnbarn då. Då är det inte julmat. Kanske torskrygg? 🎀🎀🎀
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

firar hos mamma som vanligt, vi firar bara med familjen, har aldrig firat med resten av släkten
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Min syster kommer hem från Berlin. Min storebror med familj kommer också upp. Lillebrors kommer förstås också samt jag själv. Och så mamma. Det blir 11 personer.
Kanske kommer det fler gäster på juldagen eller annandagen. Mamma har en manlig bekant som kom med sin son förra julen.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Förr om åren åkte vi alltid till mormor och morfar i Sörmland och firade jul. Vi fem i familjen sov på madrasser i deras vardagsrum. Men det var när de bodde i Hälleforsnäs. Innan det var de lantbrukare och hade en villa vi fick plats i.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

I år ska jag fira med sambons familj igen. Vet inte hur många vi blir.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blev ett telefonsamtal till min före detta arbetskamrat. Jag sa att jag var bortbjuden på julafton, men att jag gärna kommer till honom på lördagen, juldagen. Undrar bara hur jag ska göra med mat, då affärerna lär vara stängda när jag går hem från honom. Får väl handla något på förmiddagen att äta, borde inte vara så svårt.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Firar med mor, mormor och yngsta systern som bor i Umeå.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Sitter antagligen ensam i jul
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Totalt ensam, med lite julmat, datorn och TV:n.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nu fick jag en inbjudan till min syster någon av juldagarna. Hon undrade
om jag vågade med tanke på Corona.
Post Reply