Vart bär Sverige hän?
Moderator: Moderator 1
Re: Vart bär Sverige hän?
Stafettläkarna tjänar riktigt bra, det är väl det viktigaste tycker de som bestämmer.
Men stafettläkarnas löner tar från de andra inom vården. Sjuksköterskor och annan vårdpersonal skulle egentligen haft de pengarna.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis,
prat tanter, kan va rätt giftiga.
-Ja TOM ödelägga ens liv. Dom står på sej.
Min boendestödjare grupp kallades järn ligan
med ett undantag då möjligtvis.
Med en snygg tjej som blev utsedd till månadens Chick ! chick= Snygging.
Annars har det varit kadaver

Jag träffar en psykiater en gång per år. De senaste åren har jag inte träffat någon stafettläkare.
Haha! Kadaver ;)
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det är det på mitt psyk också. Folk slutar folk börjar folk slutar folk börjar
Stafettläkare kan vara mycket skickliga. Det är inte det. Utan det är det att man får en bra koppling till en läkare, sen ser man honom aldrig mer. Så kommer nästa stjärna. Likadant.
I början av sin sjukdom behöver man en fast läkarkontakt. Senare är det inte så viktigt. Jag kan tänka mig en ny läkare varje år. De skriver ändå bara ut mediciner som inte ändras.
Det som stafettläkare inte gör är att FÖRÄNDRA någonting. Vare sig det gäller mediciner eller något annat. Det gör att det är svårt att få nån vettig hjälp till exempel vid tillfälliga sömnbesvär, förstoppning, ökad ångest och annat.