Är män smartare än kvinnor, trots allt?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Är män smartare än kvinnor, trots allt?

Post by Geta »

Människor som mår dåligt klagar på allt hela tiden. Det är ett sätt att försöka må bättre. De är inte nöjda med sin självbild.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tycker inte att män är smartare än kvinnor. Nej inte alls!

Däremot är män mera rationella och pragmatiska tror jag. Kvinnor har mer prestige än män och därför är kvinnor mera för intriger.

Dubbelkolla med AI så får ni se att det förhåller sig så här :lol:
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

memphis wrote: 26 Aug 2023, 19:33 Dubbelkolla med AI så får ni se att det förhåller sig så här :lol:
:lol: :lol: :thumbup:
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Nej! Tror inte det! En gång för länge sedan var jag klasskompis med K******a S*******n, hon var smartast av alla och har doktorerat i biokemi.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Hercules723 wrote: 26 Aug 2023, 19:11 Cosmos stör sig på allt hela tiden tycker jag.
Jag observerar både i min närmaste omgivning och på samhällsnivå. Sedan funderar jag över mina observationer och drar slutsatser därifrån. Men du kanske inte tänker utan låter allt bara passera.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Sverige är i förfall. Beror det på kvinnor eller män. Beror det politiken som har förts?
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Cosmos wrote: 27 Aug 2023, 09:39
Hercules723 wrote: 26 Aug 2023, 19:11 Cosmos stör sig på allt hela tiden tycker jag.
Jag observerar både i min närmaste omgivning och på samhällsnivå. Sedan funderar jag över mina observationer och drar slutsatser därifrån. Men du kanske inte tänker utan låter allt bara passera.
Hur många kvinnor med rullator har du observerat på bussar och hur många män? Det lät ju bara för puckat. Ja du överanalyserar detta. Det verkar vara ditt esse.
Cosmos wrote: 26 Aug 2023, 17:18 Allt oftare har jag observerat att kvinnor löser saker taffligt. T ex trafikproblem där män ofta gör det bättre. Likaså om en kvinna kommer upp med en rollator på bussen där det redan står annat som barnvagnar. Man löser det dåligt och ser inte det uppenbara. Det finns massor av exempel.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag åker buss här i stan. Det är bara kvinnor som använder rollator på bussen. De verkar fatta hur de ska få på rollatorn och parkera den på bussen. Det är låga bussar. De gamla tanterna verkar hur smarta som helst.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Tycker det var väldigt märkligt nämnt av Cosmos. Då är det bättre att fråga ChatGPT, som memphis nämnde än att typ gå ut i skogen och räkna myrarter för att veta hur många myrarter det finns i Sverige. Okej, jag överdriver en aning. Men ChatGPT är verkligen fantastiskt bra :P
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Bra skrivet Hercules! Jag tycker också att exemplet med tanter och rollator på bussen var udda.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det måste var i Uppsala som tanter med rollator är bakom flötet.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

:lol: :lol:
Det var bara ett exempel bland många. Ett udda exempel. Bättre exempel är hur de båda könen beter sig i trafiken. Män kan vara hänsynslösa i trafiken men kvinnor beter sig klantigt oftare.

Om man är på en fest och drar ett skämt skrattar kvinnorna inte speciellt mycket. Men om en man drar ungefär samma skämt tjuter kvinnorna av skratt. Män skrattar överhuvud taget inte speciellt mycket.

Kvinnor är bra på att intrigera och frysa ut andra kvinnor. Man avskyr kvinnor som går emot flocken och sticker ut. Män är tävlingsinriktade på ett annat sätt men ställer sig inte i vägen för en annan man som har visat sig vara bättre.

Män skriver bättre böcker och gör bättre filmer. Kvinnors alster handlar ofta om barn och gnäll om samhällets resurser.

Män begår de flesta brott är sant. Men kvinnor begår "brott" i de små miljöerna t ex en dålig barnuppfostran eller en rangordning av barnen inbördes. Frånvaro och dålig anknytning till barn tidigt i livet är det som kan skapa psykisk ohälsa i vuxen ålder. Tidigt i ett barns liv är det mamman som har det största ansvaret.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply