Är män smartare än kvinnor, trots allt?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Cosmos
Rheniummedlem

Är män smartare än kvinnor, trots allt?

Post by Cosmos »

Allt oftare har jag observerat att kvinnor löser saker taffligt. T ex trafikproblem där män ofta gör det bättre. Likaså om en kvinna kommer upp med en rollator på bussen där det redan står annat som barnvagnar. Man löser det dåligt och ser inte det uppenbara. Det finns massor av exempel.

På myndighetsnivå (större delen av cheferna på statliga myndigheter är kvinnor) blir det alldeles för ofta problem, t o m allvarliga som när Transportstyrelsens kvinnliga chef lagt ut hemliga filer på "entreprenad" över hela Europa. Korruptionsanklagelser förekommer också mot kvinnliga chefer.

JK är en kvinna som läser lagen som fan läser Bibeln och har utmärkt sig genom att betala ut miljoner i skadestånd till brottslingar på ytterst märkliga grunder. Ni minns väl våldtäktsmannen som fått sitta för länge på kåken i förhållande till sin ålder. Som han korrigerade i efterskott nedåt. Han fick 850.000 kr i skadestånd. JK sade bara att hon tolkat lagen på det sättet även om det fanns andra vägar att gå.

Män är bättre ledare och är bättre på problemlösning. Kvinnor är bättre på att se det lilla i det stora och passar i vårdande roller. Någon som säger emot?
Egentligen är allt bara på låtsas.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Är män smartare än kvinnor, trots allt?

Post by Geta »

Jag tror inte att det skulle bli bättre om kvinnor fick bestämma oinskränkt som en del påstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Många kvinnor är intelligentare än män, det bästa är att ta till vara mäns och kvinnors naturliga fallenhet vilket jag påstår är olika. Som du säger spelar kvinnors naturlighet, på vården och samspelet mellan män och kvinnor är bra. Som en på studentkåren på 70 talet sade, den bäste kirurgen ville inte skära i levande människor, han är obducent. Man får själv veta ens svagheter och positiva sidor, gäller kvinna som man.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Vem är JK?

Nej, jag håller inte med.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Justitiekanslern gissar jag.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Ok, tack Geta.

Vad jag har förstått mår de anställda på arbetsplatser bäst om det är blandat med män och kvinnor.

Att män skulle vara intelligentare märks inte. Speciellt inte i skolan. Angående Tetris är det bara att titta i diskmaskinen, vem staplar disken bäst?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

I början av 70-talet bodde jag i studentkorridor. En av killarna var väldigt bra på att diska.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Du är en pessimist ut till fingerspetsarna. Bara en massa gnäll från dig jämnt och ständigt tycker jag.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Vem menar du?
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Cosmos stör sig på allt hela tiden tycker jag.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Generellt sett skjuter män ihjäl varandra medan kvinnor föredrar att snacka skit om varandra. Inget av det verkar särskilt smart. Bägge grupper behöver må bättre. Skulle alla må bra skulle vi nog inte känna konkurrens, eller vad det nu är som gör att vi beter oss dåligt.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Tror inte smarthet har med könet att göra. ”Plocka in disken efter dig, din mamma jobbar inte här” har funnits i varje kök jag sett på olika arbetsplatser.

Tror inte det är könsbundet hur smart man är. Det har med personlighet att göra. Intelligens och smarthet är två olika saker för mig. Finns personer med intelligens i hela spektrat. Men bara för att man har högt IQ betyder det inte att man kan vara smart och lösa vardagliga problem. Bara för att man har högt IQ och sitter i en position där man har makt betyder det inte att man är flexibel.

Smart för mig är folk som löser vardagen på bästa sätt, flexibla lösningar.
Målningen är själens spegel
Post Reply