Spionpryl för psykiatrin

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Richard
Administratör

Re: Spionpryl för psykiatrin

Post by Richard »

Geta wrote: 21 Jul 2024, 09:24 Ni verkar väl inte direkt psykiskt friskare, när ni spelar in besöken hos psykiatrin.
Paranoia för mig. Nuvarande läkare litar jag på, men spelar in för att öva.

Men tänk om det skulle komma nån ny läkare o säga: -Du får inga Iktorivil mer!

Jag börjar berätta;
-Att om den dras in, så kommer jag självklart söka mig till gatan eller darknet för att få tag i Iktorivil, och därmed dras in i kriminalitet. Vill du bidra till det? Iktorivil är mycket viktig för mig, o jag räknar med att äta med den livet ut.

-Jag vet att jag är en av dom 4 000 personer som enligt Socialstyrelsen felaktigt långtidsbehandlas med bensodiazepiner, men brist på dessa kommer att bli min död.

-Tar du ansvar för vad som händer om du drar in den medicinen? Sist, för många år sen försökte dom dra in mina bensodiazepiner och då blev jag oerhört våldsam. Samt fick jag krampanfall.

O sen se vad han svarar en, han kanske hånskrattar åt en, eller säger att det får jag leva med. Då har man bevis på att denne läkare inte är lämplig, när man går till exempelvis klinikchefen eller IVA. Så det är bra att ha inspelat!

Ett sådant scenario skulle göra att "min onda sida" kommer tillbaka, o fan vet vad jag hade hittat på utan den medicinen... Skulle säkert fyllas av hat mot läkaren o börja stalka denne, kanske t.o.m försöka döda? Jag vet inte, men det var sådana tankar jag hade när jag "var ond". Har inte "varit ond" sen 00-talet.

EDIT: Jag har naturligtvis aldrig dödat någon när jag "var ond", men fantiserade om att göra det.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Richard,

Hur har du blivit sådan?
Richard
Administratör

Post by Richard »

Geta wrote: 21 Jul 2024, 12:21 Richard,

Hur har du blivit sådan?
Vet inte, det kanske bara var en fas på sent 90-tal o 00-talet? Jag var arg hela tiden. Inte på någon särskild person (men mycket gick ut över min pappa, när vi bodde ihop på 90-talet), men t.ex. hade jag alltid kniv på mig ute, eller en el-pistol, batong, knogjärn eller nått sånt. Men det var för att jag var djupt deprimerad, jag ville bara leva i lugn o ro, jag ville vara som alla andra. Depression skapar ilska, aggressivitet o negativa tankar.

Sen försvann det, jag var väl fortfarande deprimerad, men började mer o mer acceptera mina diagnoser o mitt liv. Det var runt 2009-10, som det släppte.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Safir
Lutetiummedlem

Post by Safir »

Geta wrote: 21 Jul 2024, 09:24 Ni verkar väl inte direkt psykiskt friskare, när ni spelar in besöken hos psykiatrin.
Du måste haft väldig tur som aldrig råkat ut för knäppa läkare. T.o.m. min boendestödjare tycker att jag blivit ovanligt illa behandlad ...
Man måste spela in för annars blir man inte trodd när man berättar om det för högre instans.
Många läkare har stora problem med sig själva och låter det gå ut över patienterna. De kan säga idiotiska saker men skriver nåt helt annat i journalen för att skydda sig.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Förklaringen är nog att jag inte tar bensodiazepiner. Därför blir jag inte osams med läkarna.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Richard wrote: 21 Jul 2024, 10:58
Paranoia för mig. Nuvarande läkare litar jag på, men spelar in för att öva.

Men tänk om det skulle komma nån ny läkare o säga: -Du får inga Iktorivil mer!

Jag börjar berätta;
-Att om den dras in, så kommer jag självklart söka mig till gatan eller darknet för att få tag i Iktorivil, och därmed dras in i kriminalitet. Vill du bidra till det? Iktorivil är mycket viktig för mig, o jag räknar med att äta med den livet ut.

-Jag vet att jag är en av dom 4 000 personer som enligt Socialstyrelsen felaktigt långtidsbehandlas med bensodiazepiner, men brist på dessa kommer att bli min död.

-Tar du ansvar för vad som händer om du drar in den medicinen? Sist, för många år sen försökte dom dra in mina bensodiazepiner och då blev jag oerhört våldsam. Samt fick jag krampanfall.

O sen se vad han svarar en, han kanske hånskrattar åt en, eller säger att det får jag leva med. Då har man bevis på att denne läkare inte är lämplig, när man går till exempelvis klinikchefen eller IVA. Så det är bra att ha inspelat!

Ett sådant scenario skulle göra att "min onda sida" kommer tillbaka, o fan vet vad jag hade hittat på utan den medicinen... Skulle säkert fyllas av hat mot läkaren o börja stalka denne, kanske t.o.m försöka döda? Jag vet inte, men det var sådana tankar jag hade när jag "var ond". Har inte "varit ond" sen 00-talet.

EDIT: Jag har naturligtvis aldrig dödat någon när jag "var ond", men fantiserade om att göra det.
Richard du verkar vara en väldigt mjuk och snäll person, för mig säger dem att ingen får benso i princip längre
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Richard wrote: 21 Jul 2024, 07:14 Coolt, man kan spela in med klockan jag hittade igår också. En smartwatch från loppis, men det verkar inte gå att stänga av skärmen när man spelar in, så det syns...
Långärmad tröja och ärmen över skärmen
Målningen är själens spegel
Safir
Lutetiummedlem

Post by Safir »

Geta wrote: 21 Jul 2024, 19:35 Förklaringen är nog att jag inte tar bensodiazepiner. Därför blir jag inte osams med läkarna.
Va?! Hur kan du säga så? Inte okej! Är du nån slags bättre människa än vi andra va?? Skärp dig!
Jag blev illa behandlad långt innan jag började få bensodiazepiner.
Du kan läsa på https://opsynliga.se/ om hur folk far illa inom psykiatrin. Kvinnan som startade sidan har själv varit patient och studerar numera till läkare, samt att hon fått pris av kungen för sitt arbete med föreningen Psynlighet.
https://sverigesradio.se/artikel/hanna- ... ns-brister
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Nisse och Geta brukar säga att man ska gå rakt igenom ångesten. Jag vet inte hur man gör, eller om det ens fungerar på alla typer av ångest. :eh:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

För mig har det aldrig funkar iallafall. Krävdes mediciner och KBT för att övervinna ångesten när den var som värst.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
femfemman
Vanadinmedlem

Post by femfemman »

mrsearlgray wrote: 27 Jul 2024, 20:38 För mig har det aldrig funkar iallafall. Krävdes mediciner och KBT för att övervinna ångesten när den var som värst.
Jag fick SSRI mot ångesten. Funkar ganska bra!
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 27 Jul 2024, 20:34 Nisse och Geta brukar säga att man ska gå rakt igenom ångesten. Jag vet inte hur man gör, eller om det ens fungerar på alla typer av ångest. :eh:
Beror nog på vad ångesten beror på gissar jag.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Post Reply