Få det att lukta bättre hemma?
Moderator: Moderator 1
Re: Få det att lukta bättre hemma?
Det luktade starkt av rök, när jag flyttade in i den här lägenheten
Om du har gardiner så släng de i tvätten.
Jag har knappt några gardiner.
Nej jag kommer inte heller att ha gardiner. Fönstren är så små. Skulle se konstigt ut med långa gardiner.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Tack!
Salvia skriver jag upp!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Finns det inte salvia i kryddhyllan i mataffären?
Jag är osäker på om det är samma salvia, men ska kolla upp det. Jag vet i.a.f. att det även finns en sorts salvia som man kunde röka o få extrema hallucinationer av, men jag tror inte det var den Memphis menade...

Nån som har nåt bra knep för att ta bort kattlukt? De har naturligtvis skurat golven, men min hund pekade med nosen ner i ett hörn i sovrummet. Jag måste hitta nåt som neutraliserar utan att förstöra parkettgolv. Bakpulver kanske?
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Ja, jag ställde frågan på AspergerForum också, nån sa att man kan strö natriumkarbonat (bakpulver) på möbler o sånt, sen dammsuga upp det efter det sugit upp lukt.
Tack Richard! Ska testa det!
Det luktar bättre och bättre här ju längre jag vistas. Har ett fönster öppet hela tiden plus att jag låter badrumsfläkten stå på längre stunder. Så det blir lite cirkulation. Och så torkar jag medxsåpa på diverse ytor.
Kattdoften i sovrummet känner jag lite, och min hund känner den definitivt. Har inte testat bakpulver än. Det är i ett hörn i sovrummet som hon markerar. Min hund hade blivit en utmärkt jobbande hund, hon har talang för allmän lydnad och gillar mycket sök.
Kattdoften i sovrummet känner jag lite, och min hund känner den definitivt. Har inte testat bakpulver än. Det är i ett hörn i sovrummet som hon markerar. Min hund hade blivit en utmärkt jobbande hund, hon har talang för allmän lydnad och gillar mycket sök.
När jag duschar och badrummet blir blött känner jag en svag lukt av kattpiss. De har förstås haft lådan där inne, och inte städat ordentligt. Jag räknar med att lukten ska försvinna om jag skurar väggar och golv.