Svart på vitt

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Re: Svart på vitt

Post by Leakim97 »

Zoidar wrote: 09 Oct 2024, 16:21
Leakim97 wrote: 09 Oct 2024, 16:19 Ja, men tänkte på det Nisse skrev: "-Ja, jag har ju påstått att kvinnor tar en man för pengarnas skull, denna artikel ger mig rätt" Vilket jag menade att det inte handlar om pengar och ekonomi
Ok! Tror hög social status attraherar många kvinnor. Precis som vackra kvinnor attraherar många män. Det är rätt ytligt. Men människan är nog lite ytlig.
Vackra kvinnor attraherar de flesta män, ja sjävklart att det är så, utsidan ger insidan en chans, ett vackert yttre attraherar väl alla. Bör det inte vara lika för kvinnor? En snygg och vacker man på utsidan, är vackert? Är det inte utsidan och Människans, insida, och att människan är den fina människan den är, som man blir kär och tycker om? Så kvinnor skulle vara attraherad av en man som är läkare men är ful och oattraktiv på utsidan med en taskig insida? Vad som attraherar någon är väl inte om de är statsminister eller om de lever på gatan?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det här ligger långt från verkligheten, när det gäller schizofrena personer.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Leakim,

Om det vore så skulle ju kvinnor generellt vara gifta med fler män de själv har högre status än. Men det har visat sig att kvinnor generellt söker sig till män med samma eller högre social status.

Ja, men så är det. Jag skulle nog inte ge en hemlös tjej en chans. Hon skulle först få ordna upp sin ekomiska situation. Det är ju inte alltid vi vet vad det är som attraherar, men kvinnor tycks generellt bli mer attraherade av män med bra social status och män tycks generellt bli mer attraherade om tjejen är vacker. Visst är det en förenklad bild. Det är många faktorer som spelar in.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

En vacker kvinna kan vara en bimbo.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Att de blir "attraherade" utav män med högre social status är ju knepigt. Om de är attraherade utav den höga sociala statusen, skulle de alltså vara attraherade utav en snuskgubbe som ser förjävlig ut?

Om kvinnorna fick dejta och träffa 10 killar och de hade ingen aning om vem som hade hög social status eller inte, utan att de måste gissa, hur skulle de göra då? Vem känner jag vad för? Vem vill jag ha?

Om jag skulle vara attraherad utav kvinnor med hög social status, skulle jag då vara attraherad utav en överläkare som har ett fult yttre och inre?

Skulle mer säga att kvinnor isåfall föredrar och vill ha någon med samma eller högre sociala status?

Ni menar alltså att det är EN faktor i det hela, att den sociala statusen är en faktor i det hela som spelar roll. Där det finns kanske 5-6 andra faktorer också. Jag förstår vad du menar för något.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Klart att kvinnor söker sig till män med samma sociala status eller högre status än sig själva. Bättre ekonomi bättre liv, bäst att hitta någon som har ett högt uppsatt jobb och hög status med mycket pengar, det är där jag vill hitta min dröm man. Thats how they will think about it, i think.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Ja, finns många faktorer. Generellt vill väl både kvinnor och män att partnern ska se bra ut. Bara att kvinnor och män priorterar lite olika.

En halvsnygg kvinna med fantastisk personlighet kan säkert alla gånger ses som mer attraktiv än en mycket snygg kvinna med dålig personlighet. Samma kan ju en man med halvbra status och fantastisk personlighet vara mer attraktiv än en man med mycket hög status och dålig personlighet.

Men det skulle vara mycket svårare för en man med låg status att ses som attraktiv för en kvinna oavsett personlighet och utseende, än en kvinna med låg status som är vacker och har personlighet hos en man. Tror jag.
Last edited by Zoidar on 09 Oct 2024, 17:02, edited 3 times in total.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 09 Oct 2024, 16:36 En vacker kvinna kan vara en bimbo.
:lol:
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tror det beror på ålder också. När man är ung är man mycket mer accepterande. Då kan man bli kär i princip i vem som helst, oavsett status. Men när man blir äldre är man mer beräknande och pragmatisk. Man vill ha det bästa man kan få.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Som 18-åring var jag förtjust i Henrik, 32. Han var snygg. Skit samma vad han jobbade med. Han ville inte ha mig pga åldern. Klok kille. Hans kompis, 36 ville ha mig. Han sa "du kan få vem som helst på fall", men inte Henrik.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

När jag var ung trodde jag att jag inte alls var ytlig. Sen var det en tjej jag chattade med som var trevlig. Sen när jag såg hur hon såg ut försvann allt intresse. Inte alls ytlig, nänä, snacka om leva i en illusion.
Last edited by Zoidar on 09 Oct 2024, 23:03, edited 1 time in total.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag frågar mig om det verkligen är ytligt att beundra det som är vackert. Om man står inför ett berg under fullmånen en stilla natt och tycker det är vackert. Är det verkligen ytligt? Jag tycker inte det.
Eller om man ser en liten blomma på marken och tycker att det är så skönt. Varför är det "fulare" att beundra en vacker person för dess skönhets skull?
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Post Reply