Svart på vitt

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Svart på vitt

Post by Nissegossen »

Ja, jag har ju påstått att kvinnor tar en man för pengarnas skull, denna artikel ger mig rätt en outbildad man på landsorten får ingen kvinna och blir utan barn,

Kvinnan väljer en man med samma eller högre psykosocial status som sig själv
https://amelia.expressen.se/premium/kil ... or-valjer/

Klickade på ett erbjudande från Expressen som belöning för att jag är trogen läsare av expressen och fick då gratis upplåst alla artiklar gratis i en månad
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Svart på vitt

Post by memphis »

Tror inte att det går att generalisera på det där viset. Säga att kvinnor är si eller så. Det är som om jag skulle säga att alla män är snåla. Det stämmer helt enkelt inte.

Bara för att du var ihop med en kvinna som tog dig mest för pengarnas skull så betyder det inte att alla kvinnor är likadana. Feltänkt!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag hade inte velat ha nån tjej som bara vill vara ihop med en för ens pengar, om jag hade mycket pengar. Det är fördelen med att vara sjuk, man kanske har det svårare att träffa någon, men de man träffar vill i.a.f. inte ha en för pengar, utan riktig kärlek.

Jag tror dock de flesta, som t.ex. min syster krävde, att man åtminstone har ett jobb (samt krävde hon att han inte är kriminell eller har nått missbruk och inga araber). Verkar dock som hon träffat nån som passar nu i.a.f.

Jag själv vill nog inte vara ihop med nån längre. Gärna kompisar, men kärleksrelationer ställer mer krav, något jag inte kunde uppfylla i mitt sista förhållande.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Min kvinna tar mig inte för pengarnas skull. Hon gör det för att hon älskar mig. Har erbjudit att "bjussa" lite ekonomiskt med att köpa o bjuda och sådär, smått här och där, men hon vill betala för sig själv, säger hon. Har skämtat och sagt, ja men då får jag öppna plånboken då. Nejnejnej säger hon, inte så.

Så nej kvinnor tar inte män för pengarnas skull. Några kanske gör det och andra inte, så det går inte att säga så eller fastställa det. Det är individuellt helt enkelt
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Jag skulle aldrig få bistå henne ekonomiskt, av välvilja och kärlek. Även fast jag skulle vilja och tycka att hon är värd det.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nu för tiden kan de flesta kvinnor försörja sig själva utom invandrarkvinnor.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Åh hjälp, denna diskussion nu igen. :lol:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

:D
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Leakim97 wrote: 09 Oct 2024, 08:27 Min kvinna tar mig inte för pengarnas skull. Hon gör det för att hon älskar mig. Har erbjudit att "bjussa" lite ekonomiskt med att köpa o bjuda och sådär, smått här och där, men hon vill betala för sig själv, säger hon. Har skämtat och sagt, ja men då får jag öppna plånboken då. Nejnejnej säger hon, inte så.

Så nej kvinnor tar inte män för pengarnas skull. Några kanske gör det och andra inte, så det går inte att säga så eller fastställa det. Det är individuellt helt enkelt
Men ni har väl samma social status?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Richard wrote: 09 Oct 2024, 07:17 Jag hade inte velat ha nån tjej som bara vill vara ihop med en för ens pengar, om jag hade mycket pengar. Det är fördelen med att vara sjuk, man kanske har det svårare att träffa någon, men de man träffar vill i.a.f. inte ha en för pengar, utan riktig kärlek.
I USA verkar det mer vanligt. Snorrika män som betalar för partnerns "Gucci", "Louis Vuitton" och sånt stupikvarten. :geek:

Tänker inte på såndant "SugarDaddy". Utan gifta par faktiskt.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Zoidar wrote: 09 Oct 2024, 12:37
Leakim97 wrote: 09 Oct 2024, 08:27 Min kvinna tar mig inte för pengarnas skull. Hon gör det för att hon älskar mig. Har erbjudit att "bjussa" lite ekonomiskt med att köpa o bjuda och sådär, smått här och där, men hon vill betala för sig själv, säger hon. Har skämtat och sagt, ja men då får jag öppna plånboken då. Nejnejnej säger hon, inte så.

Men ni har väl samma social status?
Ja, men tänkte på det Nisse skrev: "-Ja, jag har ju påstått att kvinnor tar en man för pengarnas skull, denna artikel ger mig rätt" Vilket jag menade att det inte handlar om pengar och ekonomi
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Leakim97 wrote: 09 Oct 2024, 16:19 Ja, men tänkte på det Nisse skrev: "-Ja, jag har ju påstått att kvinnor tar en man för pengarnas skull, denna artikel ger mig rätt" Vilket jag menade att det inte handlar om pengar och ekonomi
Ok! Tror hög social status attraherar många kvinnor. Precis som skönhet hos kvinnan attraherar många män. Det är rätt ytligt. Men människan är nog rätt ytlig.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Post Reply