Har du tagit din medicin?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

yrväder
Rheniummedlem

Re: Har du tagit din medicin?

Post by yrväder »

Väntar tills vid 06 tiden.
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

💊💊nu svalda. ☀️
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Japp tog dem vid 08.00
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jaja, bara idag också, jag tar en dos Lyrica till... :roll:
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Richard wrote: 13 Jul 2022, 11:52 Jaja, bara idag också, jag tar en dos Lyrica till... :roll:
Bra medicin :D
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag missar aldrig min medicin - eftersom jag testat den och kommit fram till att den är bra för mig. Jag har sållat agnarna från vetet. Jag har de mediciner som är bra för mig och inget annat. Under överinseende av kp och läk. De ger mig frihet. Det är mitt liv. De förstår det och spelar inte maktspel.

Förr "glömde" jag ofta medicinerna. För jsg kände inte deras positiva verkan. Nu vet jag. Vad jag behöver. För stt funka optimalt under rådande omständigheter.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Har funderat mycket över om jag ska ta lugnande eller inte. Jag har valt inte, men kan ju endast göra det nödvändiga. Anledningen till att jag valt inte, är att jag vill kunna köra med min bil. Men ibland undrar jag om det är värt det?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Swesanne,

Köra bil med ångest är inget vidare. Kan sluta illa.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har noll benso. Min läkare tillåter noll. Jag klarar mig. Då och då hade jag behövt någon benso. Då känns det överjävligt. Jag är inte så insatt i bensons negativa sidor men på det msn läser och hör förstår jag att benso är bedrägligt. Som knark. Jag själv har inte så positiva erfarenheter av benso. Hade xanor och skar mig som fan i en arm. Benso hjälpte inte ett dyft mot min starka ångest. När man än mår riktigt dåligt hjälper inte ens, racerbilen, benso. Då kan man lika gärna vara utan. Överlever man så vet man att man klarar sig. Om man inte tar livet av sig före.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

amandara wrote: 13 Jul 2022, 16:17 Jag har noll benso. Min läkare tillåter noll. Jag klarar mig. Då och då hade jag behövt någon benso. Då känns det överjävligt. Jag är inte så insatt i bensons negativa sidor men på det msn läser och hör förstår jag att benso är bedrägligt. Som knark. Jag själv har inte så positiva erfarenheter av benso. Hade xanor och skar mig som fan i en arm. Benso hjälpte inte ett dyft mot min starka ångest. När man än mår riktigt dåligt hjälper inte ens, racerbilen, benso. Då kan man lika gärna vara utan. Överlever man så vet man att man klarar sig. Om man inte tar livet av sig före.
Så rätt så sant
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Swesanne wrote: 13 Jul 2022, 16:21
amandara wrote: 13 Jul 2022, 16:17 Jag har noll benso. Min läkare tillåter noll. Jag klarar mig. Då och då hade jag behövt någon benso. Då känns det överjävligt. Jag är inte så insatt i bensons negativa sidor men på det msn läser och hör förstår jag att benso är bedrägligt. Som knark. Jag själv har inte så positiva erfarenheter av benso. Hade xanor och skar mig som fan i en arm. Benso hjälpte inte ett dyft mot min starka ångest. När man än mår riktigt dåligt hjälper inte ens, racerbilen, benso. Då kan man lika gärna vara utan. Överlever man så vet man att man klarar sig. Om man inte tar livet av sig före.
Så rätt så sant, för mig med
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

Jag får min medicin i injektionsform en gång i månaden. Det är den enda medicin jag har. Funkar för mig. Skönt att inte behöva tänka på det mer än att gå och få sprutan.
Post Reply