Utvärdering av olika viktminskningsmetoder

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem

Re: Utvärdering av olika viktminskningsmetoder

Post by Klankedinken »

Ska se om man kan äta små mängder choklad, chips och glas varje dag utan att gå upp i vikt.. Hör av mig om en vecka!
Förhoppningsvis slå slukar jag inte allt i en omgång, men jag tror inte jag är sån! Jag har däremot en låg dos zyprexa!

Zyprexan verkar ta bort oron över att föräta sig samt ge en extra skjuts i sötsuget!
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag blev aldrig nöjd av mat på Zyprexa. Skitstörande.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Jag tar den för att lugna ner irritationen jag får av latuda.. Det fungerar och förhoppningsvis får jag inga konsekvenser.. Det värsta som kan hända är att jag går tillbaka till hel zyprexa och går upp mer i vikt. Jag är för tung att riskera det och jag har inte så många alternativ vad gäller mediciner
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Kan berätta att när jag var medicin fri så återgick hjärnan till normala ätmönster.. Jag rasade i vikt och gick ner nästan 20 kg. Det som hände sen var att jag hade en lättretlig hunger men jag kände inget behov att äta. Det var inte lätt.. Jag mådde inte så bra då, var isolerad men klar i huvudet. Jag tror inte det är mening att man ska leva utan familj, vänner och jobb. Det går bara om man har medicin att leva som jag gör idag!
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Har du testat Trilafon?
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag är så glad över att ha välinställda mediciner. Men det har tagit 22 år av trial and error.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Har inte det. Jag är inte rädd för det men det har crossed my mind att prova någon av de äldre psykofarmaka. Vill helst inte gör så mycket förändringar dock och jag kan oroa mig för om jag får god effekt samt om bieffekterna bli bestående.

Jag tar det lugnt, jag vet att dom finns och provar dom om det krävs, jag kan som sagt inte riskera att gå upp mer i vikt. Gick du ner något när du bytte till trilafon?

P.s. jag har en kompis som har det också samt att han blev smal av den!
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Vet inte hur mycket jag gick ner på Trilafon, men tycker hungern är relativt normal. Det kändes som det fanns mening att lägga ner tid på kost och träning. Det kändes inte så på de nyare medicinerna.

Vägde väl 93kg på Serdolect och gick ner till 85kg utan göra något speciellt.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Zoidar wrote: 22 Nov 2021, 17:42 Vet inte hur mycket jag gick ner på Trilafon, men tycker hungern är relativt normal. Det kändes som det fanns mening att lägga ner tid på kost och träning. Det kändes inte så på de nyare medicinerna.

Vägde väl 93kg på Serdolect och gick ner till 85kg utan göra något speciellt.
Om du skulle tänka kring hur effekten är på trilafon, vad är det den gör med dig? Den påverkar ju hela hjärnan och formar om den lite gran men just vad det där lilla är vet jag inte?!
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Klankedinken wrote: 22 Nov 2021, 17:44 Om du skulle tänka kring hur effekten är på trilafon, vad är det den gör med dig? Den påverkar ju hela hjärnan och formar om den lite gran men just vad det där lilla är vet jag inte?!
Svår fråga. Tycker alla antipsykotika har haft liknande effekt på mitt mående, utom Abilify där jag fick högre stämningsläge.

Jag har mest jagat antipsykotika med så lite biverkningar som möjligt.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Abilify - 15 kg viktuppgång, kände mig eleverad
Risperdal consta - hade i flera år som bas medicinering, gick upp 7 kg och stagnerade sen
Zyprexa och risperdal consta . Gick sakta upp i vikt cirka 30 kg.
Latuda + risperdal - Fick hyperfart och var extremt aktiv, jag gick mycket och gick ner nästan 20 kg.
Latuda - mådde sämre för mående blev inte så allvarligt, det var som det skydd jag hade mot omvärlden försvann och jag var tvungen att ignorera saker, var lite upptagen av detaljer hos människor och tillvaron
utan latuda - Var öppen för välrden, lite som att jag inte hade någon hud, fick konstiga tankar om människor och hur dom var. Det var som att jag kände dom fastän jag bara sätt dom. Det var också så att folk blev irriterade på mig och det vart inge bra. Som sagt i en annan tråd ska man inte va isolera som jag var.. Kanske hade jag klarat mig utan medicin om jag inte var så isolerad.. Idag tar jag medicinen som en självklarhet och jag är inte rädd att använda de verktyg som finns till hands. Nackdelen är att jag ser mig själv som skör och sjuk och det kan hämma mig.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Zoidar wrote: 22 Nov 2021, 17:20 Får tyvärr avbryta på grund av akutskitning. Trodde det skulle bli bättre men nej. Går tillbaka till min high carb diet. Får hitta en ny lösning. Efter att inte hunnit till toan när jag kom hem idag fick jag nog.

https://youtu.be/b9jZ3yBKCxk
Fortsätter med Low carb. Ska testa äta mer grönsaker om det kanske kan hjälpa. Några gånger till får jag skita ner mig innan jag ger upp. 🐵
Post Reply