Vad har du lärt dig idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by memphis »

Koi wrote: 04 Jul 2024, 20:27
memphis wrote: 04 Jul 2024, 19:41 Min hund äter kattens mat men inte sin egen. Vet inte om hon strejkar för att katten får färskt foder ovanpå torrfoder. Men jag är inte så orolig än för min hund har ändå några kilos övervikt. Bra om hon blir av med det.
Kan du inte ha kattens mat högt upp?
Jo. Men min pappa är så glömsk, så han glömmer bort det :lol:
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Egentligen inget nytt, men jag får ofta förstoppning när jag inte äter massvis med skräp på kvällarna. Verkar som att glass, choklad m.m. har liten laxerande effekt för mig. :lol:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Pappa sa innan vi skiljdes åt att han ska hjälpa mig med dubbelhyrorna. Så när det gäller är han inte snål. Det är de små sakerna han snålar med.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Mamma ringde idag, hon var arg på mig för att jag inte ringde henne när hon var på sjukhus pga blodpropp.

1. Jo, jag ringde både henne och till avdelningen vid flera tillfällen.
2. Detta var under coronapandemin och ingen fick besöka sjukhuset.

Hur länge har hon gått omkring och varit arg på mig, för något som hon inte kommer ihåg? :eh:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 05 Jul 2024, 16:24 Mamma ringde idag, hon var arg på mig för att jag inte ringde henne när hon var på sjukhus pga blodpropp.

1. Jo, jag ringde både henne och till avdelningen vid flera tillfällen.
2. Detta var under coronapandemin och ingen fick besöka sjukhuset.

Hur länge har hon gått omkring och varit arg på mig, för något som hon inte kommer ihåg? :eh:
Oj, det skulle hon nog tagit upp tidigare. :?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

memphis wrote: 05 Jul 2024, 15:49 Pappa sa innan vi skiljdes åt att han ska hjälpa mig med dubbelhyrorna. Så när det gäller är han inte snål. Det är de små sakerna han snålar med.
Det är nog en vana eller ett personlighetsdrag att vara ekonomisk så i det lilla. En vana som han lagt sig till med och så fortsätter det bara så. Det är ju klokt att tänka på var man lägger pengar. Och din pappa är ju väldigt snäll som hjälper dig med dubbelhyran! Han har och du behöver. Jag fick en ny mobiltelefon av min bror när jag fyllde år, för han vet att jag inte har och att han har mer. Sånt är himla schysst och verkligen inget man kan räkna med. Men väldigt tacksamt.

Jag tänker att livet inte är ett nollsummespel. Från var och en efter förmåga till var och enefter behov. Vi hjälps åt. Min syster har tex fem barn och en hund, jag assisterar med det jag kan, hund och barnpassning, kloka råd till ungdomarna och ja allmänt bara finnas där för dem. Jag hjälpte till väldigt mycket när brorsan renoverade sitt stora 1800 talshus. Japp jag fick en laptop som tack för hjälpen, och jag behövde en dator. Vi ger och vi tar. Livet är inget nollsummespel - man kan alltid se saker ur många olika synvinklar.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har lärt mig att om man sover en timme så går man ner djupsömn. Bra att veta.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Vad skulle det vara?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Verkar vara nåt fel på diskmaskinen. Disken var inte ren. Nu kör jag samma disk igen för att se vad som händer
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Diskmaskinen funkar om jag kör den på ett annat program. Märkligt hur saker kan bara sluta fungera helt plötsligt och till synes utan anledning.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Hur oförutsägbart livet är.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det blir ingen fest :(
Post Reply