Hur ska du fira jul?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Hur ska du fira jul?

Post by memphis »

Bingolotto den 23:e. Sova hos mamma den 24:e. Sen är julen slut för mig.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det blir jag och radio och TV. Är ensam hela julhelgen. Kan äta vad som helst. Det behöver inte vara julmst.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag väntar in julafton med marsipan i mängder. Idag köpte jag två marsipangrisar i olika storlekar. Men vad dyrt det blev. Över 300 spänn. Men det är bara jultider en gång om året. Han jag ska fira jul med ska få en hela brännvin av mig, den köpte jag för flera veckor sedan. Det ska bli skönt med jul, jag ser fram emot den. När jag ska hem igen blir det med taxi, det får kosta.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 19 Dec 2024, 23:13 Jag väntar in julafton med marsipan i mängder. Idag köpte jag två marsipangrisar i olika storlekar. Men vad dyrt det blev. Över 300 spänn. Men det är bara jultider en gång om året. Han jag ska fira jul med ska få en hela brännvin av mig, den köpte jag för flera veckor sedan. Det ska bli skönt med jul, jag ser fram emot den. När jag ska hem igen blir det med taxi, det får kosta.
Ja, är det jul så är det.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Hade tänkt göra chokladkola. Men behöver inte göra det nödvändigast före jul. Det går bra efter också.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

memphis wrote: 20 Dec 2024, 06:47 Hade tänkt göra chokladkola. Men behöver inte göra det nödvändigast före jul. Det går bra efter också.
Mitt recept på apotekets vaniljkola ligger på viska och är googlebart
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag ringde min kompis för att försäkra mig om att han inte har ändrat sig. Det hade han inte. Jag sa att jag skulle ta med mig köttbullar och sill, men han sa sig bjuda på det. Det var ju schangtilt av honom. Men rödbetssallad tar jag med mig i alla fall. Det blir bara vi två.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Julen för mig börjar kl 18 imorgon och varar till fm juldagen. Är glad att jag slipper sitta ensam på jul.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Hoppas du blir nöjd med din jul, memphis. Själv blir jag lätt orolig och går därför hem tidigare än planerat. Ska ta taxi hem, men det är kanske ingen stor taxiåkardag? Man har ju hört om nyår runt tolvslaget, eller snarare lite senare än så, när "alla" nyårsfirare ska hem samtidigt.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det är nog en stor färdtjänstdag.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Sitter här med tjejen äter och dricker gott, har skickat grannen att handla vodka och några julöl
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag fick en kartong likörkonfekt och ett par strumpor i julklapp av min syster idag. Har snart ätit upp all choklad.
Post Reply