försäkringskassan, min handläggare säger att jag jobbat för lite helt enkelt och att jag kommer få avslag om jag ansöker direkt om sjukersättning.Krokus wrote: ↑08 Nov 2024, 13:57Vem ska utreda arbetsförmågan? Konstigt att inte psykiatrin verkar hjälpa dig. Du klarar uppenbarligen inte av stress!mrsearlgray wrote: ↑08 Nov 2024, 11:51Min handläggare säger att jag kommer få avslag på sjukersättning eftersom jag har jobbat för lite, dom måste utreda min arbetsförmåga innan jag kan ansöka om det.
Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Hur mår du?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Men är det inte dags att försäkringskassan eller psykiatrin börjar förbereda hur du ska ha det ekonomiskt efter att du fyller 30 år. Var det inte en läkare som rekommenderade att du skulle söka sjukersättning.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Jo och man kan tycka det, men tydligen så räcker inte bara ett läkarintyg längre. dom måste utreda. min handläggare sa att jag får söka försörjningsstöd om jag inte får ihop det men det är precis på gränsen till att jag inte kvalificerar för det.
Men suck. Att du har jobbat för lite, finns det anledningar till. Finns det någon arbetsterapeut där du bor?mrsearlgray wrote: ↑08 Nov 2024, 14:00 försäkringskassan, min handläggare säger att jag jobbat för lite helt enkelt och att jag kommer få avslag om jag ansöker direkt om sjukersättning.
Har du Facebook? Jag ska tipsa om en grupp där. Skickar pm snart.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Är det inte dags att börja utreda eller måste du fylla 30 år först?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jo men precis! finns ju en anledning till att jag inte kunnat jobba... vet inte, vart hittar man det inom psykiatrin eller?Krokus wrote: ↑08 Nov 2024, 14:10Men suck. Att du har jobbat för lite, finns det anledningar till. Finns det någon arbetsterapeut där du bor?mrsearlgray wrote: ↑08 Nov 2024, 14:00 försäkringskassan, min handläggare säger att jag jobbat för lite helt enkelt och att jag kommer få avslag om jag ansöker direkt om sjukersättning.
Har du Facebook? Jag ska tipsa om en grupp där. Skickar pm snart.
ja tack!
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jag kan börja utredningen när som men inte ansöka förens efter 30.
Mrsearlgray,
Kanske att det finns arbetsterapeut hos psykiatrin, annars brukar det finnas på rehabmottagningar. Vad säger Arbetsförmedlingen om dig?
Kanske att det finns arbetsterapeut hos psykiatrin, annars brukar det finnas på rehabmottagningar. Vad säger Arbetsförmedlingen om dig?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
har inte ens varit frisk nog att jag ens träffat arbetsförmedlingen än.
Jag har aldrig haft aktivitetsersättning. Var sjukskriven 3 månader i taget i ett antal år. Sen fick jag sjukersättning. Jag var inte delaktig i det. Det bara fixades. Ersättningen var densamma hela tiden. Men det är ca 20 år sen.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
tror aktivitetsersättning är relativt nytt system.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
mår nu ännu värre, kommer inte heller få hålla på med YouTube med sjukpenning då det anses som distraherande från arbete eller återgång till arbete. vilket jag förstår till en grad men ska man inte få ha hobbys heller?