Hur ska du fira jul?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur ska du fira jul?
Yippee ki yay!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Det är fortfarande jul. Tänker gå till mataffären imorgon och köpa den bruna Aladdinasken. Om jag nu kommer ihåg det. Kollade på Google o varuhusen verkar ha öppet imorgon. Det innebär att jag kan köpa mig marsipanfigurer. Tror det blir två av den näst största grisen och tre eller fyra lite mindre "apelsiner". Om jag nu törs ge mig iväg med min rygg.
Imorgon är det tjugondag Knut och julen ska dansas ut. Ser adventsstakar i fönstren mitt emot mig. När jag var barn anordnades det julgransplundring på banken där mamma jobbade. Alla barn fick en godispåse. Adjö, tomten. Vi ses om elva månader igen.
Trodde tjugondag Knut var den 20e januari.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Får väl ta ner grejerna idag då.
Mina två porslinstomtar ställde jag in i skåpet igår. Har delar av julgruppen kvar som jag fick för kattvakten.
Så var julen slut här - ingen tomteluva på avataren längre. Julkaffet räcker en vecka till och jag ska ta ner adventsljusstaken när jag ätit frukost.
Nu ska Julen ut. Nu är det färdig firat för denna gång! 

Julen och förberedelserna, lussebullar, julkalendern och sånt, är rätt mysigt. Över nyår. Sen skickar jag ut julen och ser mot nya tider. Det är kul med jul men skönt när den är över.
Jag längtar lite tillbaka till jul.
Idag har Erik varit här och kört ut julen.