Hercules723 wrote: ↑11 Mar 2025, 15:52
Kan också vara brist på C-vitamin. The limes eller vad dem hette då. Skepparna för längesedan. Du som läst historia Mrsearlgray!?
Jo det med. Skulle kanske börja äta mer c-vitamin också.
Var bara nyfiken och gjorde en sökning på Viska om "C-vitamin". Hittade detta från Utomjordingen från 8 februari:
Utomjordingen wrote: ↑08 Feb 2025, 20:59
Kvinnor som bantar ofta handlar också om att de får vitaminer och mineraler brist så därför cancer på köpet? Jag som röker cigaretter vet tillexempel att jag bränner 20 mg C-vitamin för varje cigarett som jag röker därav tar jag C-vitamintillskott.
Originalbefolkningen i Amerika hade inte tillgång till citrusfrukter men de fick inte skörbjugg ty de repade årsskotten av gran och tall slog varmt vatten över det och drack det som te, det är en dryck som smakar gott det är något socker i det och det är syrligt av C-vitamin i det, tack vare det fick aldrig befolkningen i Nordamerika inte skörbjugg.
Min överlevnadsinstruktör var med på en fastemarsch med militärer övervakade av medicinsk personal de drack enbart vatten en av deltagarna visade inte upp ketogena värden som de andra som resultat av fastan, han repade årsskotten av gran och tall medan de gick stoppade i munnen jag kommer inte längre ihåg om han svalde men hans prover visade normala värden då det är socker bla och C-vitamin i årsskotten av gran och tall. Något att tänka på tugga årsskotten åtminstone i tider med ont om mat och en liten fickbok med ätliga växter i svensk natur, en livräddare för många och installera Flora incognita finns för android och Iphone den är kostnadsfri och visar genom kameran med zoom och nära genom kameran på mobilen vad det är för växt har ni då en växtbok kan ni se om växten är ätlig kom ihåg rötter skall alltid kokas är du osäker på vad det är för växt och vet inte om den är ätlig, ät den då inte då misstaget kan vara dödligt och gör definitivt inte som det står i utländska överlevnadsböcker i svensk natur, då överlever du inte, men de praktiska råden om hur göra verktyg är bra men informera alla som läser boken att aldrig göra som det står att man skall göra för att avgöra om en växt är ätlig i svensk natur eller inte, då dör ni. Böckerna borde ha varningstext på sig
Jag borstade alldeles för hårt med hård tandborste senast jag var manisk. Tandköttet blev uppborstat då. Det är en skada jag har. Det var bara en kort period jag borstade på det sättet, annars har jag alltid mjuk tandborste - och borstar inte så hårt på det sättet. Mani och hög energi.