Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen
Tennmedlem

Re: Hur mår du?

Post by Utomjordingen »

Nu tror jag att mrsearlgray vill ha barn för hon har nämnt om barnsjuka eller vad det är som hon har haft! Så då vill hon förstås barnet bästa att få ärva av sin mamma. Så jag tror mrsearlgray kommer tänka på lång sikt när det gäller den biten.
Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction - fast på riktigt?!

"Utomjordingen"
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nej du ska ha pengarna själv! De kan jobba och tjäna pengar - det kan inte du, iallafall inte nu och du har väl inte jobbat mycket i ditt liv? Vi har ofta inte den möjligheten med allvarliga psykiatriska diagnoser. Håll i pengarna.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Ja precis. Barn får vi se om det blir några dock, men skulle inte ta ur det helt ur planeringen riktigt än iallafall men det blir senare.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Utomjordingen
Tennmedlem

Post by Utomjordingen »

Så jag tror att hon vill investera på lång sikt som insatslägenhet eftersom för om hon får barn så får barnet ärva!
Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction - fast på riktigt?!

"Utomjordingen"
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

mrsearlgray wrote: Today, 19:25 Förstår inte varför min familj skulle vinna på mitt lidande för...
Som sagt de andra i familjen kan jobba och tjäna pengar.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Ja precis...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Utomjordingen
Tennmedlem

Post by Utomjordingen »

Vi psykisk sjuka som har diagnosen schizofreni har bara runt 5–7 miljoner kronor under ens livstid medan en som jobbar har i normala fall kanske runt 20 miljoner kronor under sin livstid - så jag tycker du inte ska ge bort ett endaste öre till någon.

"Utomjordingen"
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Med sjukersättning får man inte ta bostadslån på banken, så om mrsearlgray (eller någon annan på forumet) ska köpa en bostad måste man hosta upp allt själv. Tror att det är samma även för ålderspensionärer.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Äldre personer får inte låna pengar.
Utomjordingen
Tennmedlem

Post by Utomjordingen »

Dom som jobbar är på ett sätt psykopater för dom tänker bara på pengar! Bättre med oss som inte jobbar och värdesätter tiden mer.

"Utomjordingen"
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Har man permanent sjukersättning - fast och stadig inkomst, kan man låna. Men vi har så låga årsinkomster att man inte kan låna särskilt mycket. Jag räknade på det en gång när jag var och tittade på en insatslägenhet.
Utomjordingen
Tennmedlem

Post by Utomjordingen »

Vi - i alla fall sådana som mig värdesätter tiden mer än pengar!

"Utomjordingen"
Post Reply