Är män smartare än kvinnor, trots allt?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Hercules723
Hafniummedlem

Re: Är män smartare än kvinnor, trots allt?

Post by Hercules723 »

Detta kallas för svart och vitt tänkande. Som en socionom nämnde för mig för 13-14 år sedan.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Cosmos wrote: 27 Aug 2023, 17:27 :lol: :lol:
Det var bara ett exempel bland många. Ett udda exempel. Bättre exempel är hur de båda könen beter sig i trafiken. Män kan vara hänsynslösa i trafiken men kvinnor beter sig klantigt oftare.
Nej absolut inte! Kvinnor kör lugnare och bättre än män generellt. Jag har bara mött på aggressiva män inom trafiken.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Har faktiskt stött på kvinnliga busschaffisar som har kört fortare än tillåtet. Vad är subversiv tänkande gällande att kvinnor inte är smartare än män?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tror inte att intelligens är knutet till kön överhuvud taget.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det tror inte jag heller.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Vad är jämlikhet? Intelligens är så individuellt, men som någon sade idag, man får inte vara dum! Vadå sade jag, de som har intellektuella funktionshinder behöver inte vara dumma för det. Har bara svårare att lära sig elementära saker, men det har en större social samverkan och lättare att hitta partner eller vad man nu ska kalla det.

Så att egentligen fördumma människor, är ju i sig självt bara dumheter om man ska specificera detta.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Jocke wrote: 27 Aug 2023, 18:46 Har faktiskt stött på kvinnliga busschaffisar som har kört fortare än tillåtet. Vad är subversiv tänkande gällande att kvinnor inte är smartare än män?
Åkte igår med en späd kvinna vid bussratten. Hon orkade knappt vrida runt ratten vid tvära sidogator, men bra, det körde hon. En del män som kör buss gasar på så in i h*****e.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Tror inte det är någon skillnad på intelligensen beroende på kön. Inom fysiken finns det inte så många kvinnor, jag kommer bara på Marie Curie, hennes dotter Irène Joliot-Curie, Lise Meitner o en dansk nu levande fysiker Lene Hau. Men det misstänker jag beror på att fler män intresserar sig för fysik. När jag är på dejt så brukar tjejerna bli uttråkade av kvantfysiken...?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Fysik är intressant. Men var fruktansvärt skoltrött och alkis när jag läste 20 poäng matte på universitetet, var 19 år. Funderade på Fysik eller NADA efteråt. Men fick bara 1-2 poäng under godkänt på varje tenta. Skrev dem på fyllan och köpte inte ens matteboken. Jaja. Det var på den tiden det. Har funderat på att läsa om matematik igen. Men köpa boken denna gång. Men min skalle är paj just nu.
Målningen är själens spegel
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Kvinnor är måhända inte dummare. Det var mest en provokation. Däremot är könen enligt normalkurvann olika begåvade beroende på ämne och område.

Kvinnor blir socionomer, män ingenjörer, kvinnor blir forskare inom humaniora, män inom naturvetenskap.

Samhället premierar naturkunskap mer vilket innebär att män har högre lön än kvinnor. Även jobb som sopåkare är bättre avlönat än jobb i vården.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Cosmos wrote: 28 Aug 2023, 10:46 Kvinnor blir socionomer, män ingenjörer, kvinnor blir forskare inom humaniora, män inom naturvetenskap.

Samhället premierar naturkunskap mer vilket innebär att män har högre lön än kvinnor. Även jobb som sopåkare är bättre avlönat än jobb i vården.
Vad du kan! :o
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag blir inte provocerad. Jag har tillräcklig intelligens för det lilla liv som jag lever. Jag krigar inte mot män. Missbruk drar ner intelligensen. Än så länge har jag inte rollator men den dagen ska jag bli en smart rollatorframförare.
Post Reply