Tror inte det finns något säkerställt om hur mycket antipsykotikan påverkar ämnesomsättningen.. Ett sätt att få ett hum är att äta när man är hungrig och kartlägga över en vecka. Då kan du räkna på hur många kalorier du stoppat i dig!.. Det finns inga exakta sätt att räkna ut förbränning annat än att mäta mängden koldioxid du andas ut.. Det är det mest exakta!Zoidar wrote: ↑31 Aug 2021, 18:56Sen får man väl ta -500kcal pga. antipsykotikan?Klankedinken wrote: ↑31 Aug 2021, 15:03 Du kan göra en annan analys där du tar din basförbränning och plussar på din aktivet under dagen.. vet inte vad du får då men det kanske ger ett bättre hum?
Vad har du lärt dig idag?
Moderator: Moderator 1
-
- Guldmedlem
Re: Vad har du lärt dig idag?
Att mäta koldioxid över en dag är väl inte så enkel procedur?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Att en MacBook är något helt annat än en PC.
Har lärt mig hur jag går torrskodd 2timmarsrundan genom skogen . Det blev en liten omväg men skönt att slippa gummistövlar. Älgjakten börjar idag dock, så jag får vara lite försiktig med att gå i skogen.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag har lärt mig hur denna apparat fungerar
Oj, vilken häftig! :D
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Lyxigt!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Idag lärde jag mig att schizofrenogena mödrar faktiskt finns, d v s mödrar som framkallar schiz hos sitt barn. Och sedan vägrar barnet behandling.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Det är fullkomligt förbjudet att tänka så, Cosmos. Mödrar är alltid goda.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Köpte på Willys grillat broskben. Det var en nyhet för mig, smakade helt ok dessutom. :)