Dagens fail

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Richard
Administratör

Re: Dagens fail

Post by Richard »

zoegas wrote: 19 Apr 2025, 16:58 Där är ingen fart i min stora platta på spisen. Det var samma på förra spisen. Så jag bytte ut den. Jag har provat att byta propp och så. Där måste vara nått kabelbrott. Ska skruva i kontaktuttaget och se om jag kan hitta nått fel.
En gång fungerade bara två av mina spisplattor. Det berodde på att det hade gått en huvudsäkring i hyreshuset som vaktmästaren fick fixa. Men jag sa inte att det berodde på att katten hade kissat i en förgreningsdosa o i irritationen över att jag inte hittade felet höll jag emot automatsäkringen, som annars utlöstes hela tiden när jag försökte återställa den.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Inget har gått snett idag. Har haft en lugn dag, tvättat nu på kvällen.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Richard wrote: 19 Apr 2025, 17:18
zoegas wrote: 19 Apr 2025, 16:58 Där är ingen fart i min stora platta på spisen. Det var samma på förra spisen. Så jag bytte ut den. Jag har provat att byta propp och så. Där måste vara nått kabelbrott. Ska skruva i kontaktuttaget och se om jag kan hitta nått fel.
En gång fungerade bara två av mina spisplattor. Det berodde på att det hade gått en huvudsäkring i hyreshuset som vaktmästaren fick fixa. Men jag sa inte att det berodde på att katten hade kissat i en förgreningsdosa o i irritationen över att jag inte hittade felet höll jag emot automatsäkringen, som annars utlöstes hela tiden när jag försökte återställa den.
Det brukar bli så att den stora plattan blir dålig först, eftersom den används så mycket. Min stora platta steker ojämnt. Halva pannan blir varmare. Hela spisen borde bytas ut egentligen. Men jag har inte tänkt bo här så länge.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Tunnitus
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag glömde bort fotbollen. Kanske lika bra, det blir nog 1-1. Tänkte sätta pengar på Alexander Isak som målgörare.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

3-1 nu. Snabba ryck.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

4-1 vad händer?
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Out of control! When I turn my power on I will get electric.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

I onsdags vann jag 488 kr på Lotto. Bestämde mig för att spela bort pengarna. Skapade ett 10 nummers, 120-raders system för 370 kr (med Joker). Tänkte det skulle vara kul att prova ett så pass stort system någon gång.

Idag kom resultatet: 1 rätt. Fail. Ska inte göra om det. (Om man väljer 10 nummer i ett 120-raders system, så är det fortfarande 25 nummer man inte har med. Då kan det gå så illa som det gick.)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Glömt medicinen igen :silent:
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 20 Apr 2025, 01:07 Glömt medicinen igen :silent:
Pottsork! :-x

Blev sugen på majs med smör och salt.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Att jag inte skruvat åt kapsylen på en Coca-Colaflaska så kylen var brun nu.
Post Reply