Om porr och dess effekt på oss

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Krokus
Rodiummedlem

Re: Om porr och dess effekt på oss

Post by Krokus »

zoegas wrote: 28 Jul 2021, 15:36
Klankedinken wrote: 28 Jul 2021, 15:30 Antar att du vet nått som inte jag gör :)
Nja. Är du med på nån kontaktsida? Kvinnor kan få 100 meddelande på en dag. Gissa vilka som hamnar längst ner på inboxen?
De som enbart skriver "Hej!" och inget mer. Även de med tråkig/ingen presentation, eller som är skitfula. Min erfarenhet av att ha ett konto på happy pancake. Ett antal år sedan dock!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 28 Jul 2021, 15:42
zoegas wrote: 28 Jul 2021, 15:36
Klankedinken wrote: 28 Jul 2021, 15:30 Antar att du vet nått som inte jag gör :)
Nja. Är du med på nån kontaktsida? Kvinnor kan få 100 meddelande på en dag. Gissa vilka som hamnar längst ner på inboxen?
De som enbart skriver "Hej!" och inget mer. Även de med tråkig/ingen presentation, eller som är skitfula. Min erfarenhet av att ha ett konto på happy pancake. Ett antal år sedan dock!
Ja la upp en bild på mig för någon dag sedan.. Tycker du jag är "skitful"?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Klankedinken,

Jag har inte sett den! I vilken tråd?
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Jag går visserligen på särvux HT och VT, för att ha ngt att göra. Varför ses det ned på särskoleelever, jag gick visserligen hörselklass från ettan till sexan, men det är ingen skillnad på utbildningen. De jag har träffat är av varierande inlärningsförmåga, men vad kloka de är. Men vad har det med sexuell betingelse att göra i den här tråden. Vi alla är lätt utvecklingsstörda i det här gamet! Nog sällan jag har träffat på ödmjukhet i dessa viska-siter!
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Vi sitter i samma båt. Kolla siffrorna, bara på en dag. Och ser man sen vad de söker så kan man ju .. Köpa ett VR-sett.

Image
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jocke wrote: 28 Jul 2021, 15:46 Jag går visserligen på särvux HT och VT, för att ha ngt att göra. Varför ses det ned på särskoleelever, jag gick visserligen hörselklass från ettan till sexan, men det är ingen skillnad på utbildningen. De jag har träffat är av varierande inlärningsförmåga, men vad kloka de är. Men vad har det med sexuell betingelse att göra i den här tråden. Vi alla är lätt utvecklingsstörda i det här gamet! Nog sällan jag har träffat på ödmjukhet i dessa viska-siter!
Poängen är ju hur attraktiv man är på köttmarknaden. Hur stor del av livet har man varit ensam?
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 28 Jul 2021, 15:44 Klankedinken,

jag letade lite.. Ska jag skicka den till dig?

Zoegas
Det är är en skara flickor som bara är sexsugna, man får ha i åtanke att en del inte bara är sexintresserade och kanske snarare inte är intresserade av sex men i åtanke brukar de bli så att man måste ha andra grejer som det du nämner.. Pengar, fint jobb, etc..

Tror lösningen är att man måste hitta någon på samma nivå och då är det svårt.. Jag vet att du är ruskigt smart utifrån hur duktig du är på schack och samtidigt har en diagnos som säkerställer att det inte finns någon utvecklingsmöjlighet i vanlig mening.

Jag är inte helt främmande till din situation och jag är 32 år.. vem vet? om 10 år kanske jag också slösar bort alla min pengar på en vecka och tar droger..
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Krokus wrote: 28 Jul 2021, 15:36 "Vid behov av stöd och hjälp kan du kontakta en vårdcentral. Om du är under 23 år kan du vända dig till en ungdomsmottagning Det finns även olika stödlinjer att höra av sig till. Behandling kan bli aktuellt i form av samtalsterapi. I vissa fall kan även hormondämpande medicin eller psykofarmaka hjälpa i tillfrisknandet."

https://mind.se/fakta/relaterade-tillstand/sexmissbruk/
Stark sexdrift och sexmissbruk anses vara två olika saker! Men sexmissbruk anses vara när man utför kriminella handlingar i stort sett.

Ja vad kan anses vara normalt i en stark sexdrift, man kanske blir osäker på vad andra vill med en. Men jag håller med, det borde kanske kallas personlighetsstörning?
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Läste att tungan var en direkt spegling av din sexuella aptit och suktande efter variation.. Längden är mängden och bredden är variationen..
Jag hade en kompis som kunde slicka sig på näsan men han hade en väldigt smal tunga.. Han är den person jag vet har haft mest sex genom åren.. Haft förhållanden etc.. Men även varit ute på krogen.. tyvärr är han lite drogmissbrukare också men det kanske han tycker hör till?
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

zoegas wrote: 28 Jul 2021, 15:49
Jocke wrote: 28 Jul 2021, 15:46 Jag går visserligen på särvux HT och VT, för att ha ngt att göra. Varför ses det ned på särskoleelever, jag gick visserligen hörselklass från ettan till sexan, men det är ingen skillnad på utbildningen. De jag har träffat är av varierande inlärningsförmåga, men vad kloka de är. Men vad har det med sexuell betingelse att göra i den här tråden. Vi alla är lätt utvecklingsstörda i det här gamet! Nog sällan jag har träffat på ödmjukhet i dessa viska-siter!
Poängen är ju hur attraktiv man är på köttmarknaden. Hur stor del av livet har man varit ensam?
Ja Zoegas många är visserligen skilda, men jag vet inte hur många som alltid varit ensam?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Klankedinken wrote: 28 Jul 2021, 15:54
Krokus wrote: 28 Jul 2021, 15:44 Klankedinken,

jag letade lite.. Ska jag skicka den till dig?
Hm, jag såg en trasig bild i "vad har du på dig?", är det den du syftar på?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Jocke wrote: 28 Jul 2021, 15:56
Krokus wrote: 28 Jul 2021, 15:36 "Vid behov av stöd och hjälp kan du kontakta en vårdcentral. Om du är under 23 år kan du vända dig till en ungdomsmottagning Det finns även olika stödlinjer att höra av sig till. Behandling kan bli aktuellt i form av samtalsterapi. I vissa fall kan även hormondämpande medicin eller psykofarmaka hjälpa i tillfrisknandet."

https://mind.se/fakta/relaterade-tillstand/sexmissbruk/
Stark sexdrift och sexmissbruk anses vara två olika saker! Men sexmissbruk anses vara när man utför kriminella handlingar i stort sett.

Ja vad kan anses vara normalt i en stark sexdrift, man kanske blir osäker på vad andra vill med en. Men jag håller med, det borde kanske kallas personlighetsstörning?
Stark sexdrift skulle säkert kunna övergå i missbruk, om man har otur.

"Normalt" i en stark sexdrift, kanske är ok, så länge det inte går ut över andra, eller att handen är fastklistrad mellan benen?
Post Reply