Om porr och dess effekt på oss

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Krokus
Rodiummedlem

Re: Om porr och dess effekt på oss

Post by Krokus »

zoegas wrote: 28 Jul 2021, 15:18
Krokus wrote: 28 Jul 2021, 15:16
zoegas wrote: 28 Jul 2021, 14:46 Negativt tänk? Perspektiv på konkurrensen? Jag har då inga fördelar när det kommer till brudar. Inget jobb, bil, pengar ingenting. Ska man sen va ful och tyst och sjuk i huvudet med. :lol:
Fast du är inte ful, Zogge. Tystlåten vet jag inget om däremot? Sjuk i huvudet, tja, vore du frisk skulle du inte hänga på Viska. :)
Du är tjej och kan va tyst. Du förstår inget alls.
Hehe, jag kan ha missuppfattat, ser det nu. Ursäkta!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Antar att du menar "vi" är creepy..
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Klankedinken wrote: 28 Jul 2021, 15:20 Antar att du menar "vi" är creepy..
Nej ..
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Varför skulle jag va creepy och inte du?
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

När jag skriver om sådana här saker, blir det liv i luckan! En bra tanke dök upp, att beroende är mer skadligt än underhållning. På jobbet har vi flera hyllor av Harlequin-böcker, det är mest kvinnor som köper sådant utan dåligt samvete. Det är nog mer skamligt för män att glo på porrfilmer, då kallas man sexistisk och förolämpar kvinnor. Krokus sade att det kallas visuellt drog, vissa män är ju för gamla att vända sig till ungdomsklinikerna för att hantera beroendet.

Men jag tycker fortfarande att det inte har kommit bra svar, när det är väldigt många barn som föds, i.o.f sig så är vissa planerade och att det anses skamligt att vara singel. Har för mig att 50 % av befolkningen är singlar? Men dessa två ämnen är visserligen disparat, men vi alla har en drift att föröka sig. Men en en del klarar inte av en social samvaro.

Fortfarande en väldigt svår fråga.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag har annan problematik än dig. Ordet creepy är ett annat ord för "personlighetsstörningar". Tror du inte mig så googla. Du sade att du inte legat på 10 år. Och du trodde att det berodde på tänk. Well .. Så är det inte.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Antar att du vet nått som inte jag gör :)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Kanske dags för en poll här...
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Jocke wrote: 28 Jul 2021, 15:28Krokus sade att det kallas visuellt drog, vissa män är ju för gamla att vända sig till ungdomsklinikerna för att hantera beroendet.
Det finns behandlingshem för narkotikamissbrukare lite överallt, men kanske inte för sexmissbrukare? Ska googla! Återkommer!
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Klankedinken wrote: 28 Jul 2021, 15:30 Antar att du vet nått som inte jag gör :)
Nja. Är du med på nån kontaktsida? Kvinnor kan få 100 meddelande på en dag. Gissa vilka som hamnar längst ner på inboxen?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

"Vid behov av stöd och hjälp kan du kontakta en vårdcentral. Om du är under 23 år kan du vända dig till en ungdomsmottagning Det finns även olika stödlinjer att höra av sig till. Behandling kan bli aktuellt i form av samtalsterapi. I vissa fall kan även hormondämpande medicin eller psykofarmaka hjälpa i tillfrisknandet."

https://mind.se/fakta/relaterade-tillstand/sexmissbruk/
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

zoegas wrote: 28 Jul 2021, 15:36
Klankedinken wrote: 28 Jul 2021, 15:30 Antar att du vet nått som inte jag gör :)
Nja. Är du med på nån kontaktsida? Kvinnor kan få 100 meddelande på en dag. Gissa vilka som hamnar längst ner på inboxen?
jag bestrider inte att jag är långt ner på listan men att agera på det är en annan femma.. Inte vill jag dra på mig mer problem en vad jag behöver? Vad hjälper det mig om jag får en utvecklingsstörd att ligga med?
Post Reply