Hehe, jag kan ha missuppfattat, ser det nu. Ursäkta!
Om porr och dess effekt på oss
Moderator: Moderator 1
Re: Om porr och dess effekt på oss
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
-
- Guldmedlem
Antar att du menar "vi" är creepy..
-
- Guldmedlem
Varför skulle jag va creepy och inte du?
När jag skriver om sådana här saker, blir det liv i luckan! En bra tanke dök upp, att beroende är mer skadligt än underhållning. På jobbet har vi flera hyllor av Harlequin-böcker, det är mest kvinnor som köper sådant utan dåligt samvete. Det är nog mer skamligt för män att glo på porrfilmer, då kallas man sexistisk och förolämpar kvinnor. Krokus sade att det kallas visuellt drog, vissa män är ju för gamla att vända sig till ungdomsklinikerna för att hantera beroendet.
Men jag tycker fortfarande att det inte har kommit bra svar, när det är väldigt många barn som föds, i.o.f sig så är vissa planerade och att det anses skamligt att vara singel. Har för mig att 50 % av befolkningen är singlar? Men dessa två ämnen är visserligen disparat, men vi alla har en drift att föröka sig. Men en en del klarar inte av en social samvaro.
Fortfarande en väldigt svår fråga.
Men jag tycker fortfarande att det inte har kommit bra svar, när det är väldigt många barn som föds, i.o.f sig så är vissa planerade och att det anses skamligt att vara singel. Har för mig att 50 % av befolkningen är singlar? Men dessa två ämnen är visserligen disparat, men vi alla har en drift att föröka sig. Men en en del klarar inte av en social samvaro.
Fortfarande en väldigt svår fråga.
Jag har annan problematik än dig. Ordet creepy är ett annat ord för "personlighetsstörningar". Tror du inte mig så googla. Du sade att du inte legat på 10 år. Och du trodde att det berodde på tänk. Well .. Så är det inte.
-
- Guldmedlem
Antar att du vet nått som inte jag gör :)
Kanske dags för en poll här...
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det finns behandlingshem för narkotikamissbrukare lite överallt, men kanske inte för sexmissbrukare? Ska googla! Återkommer!
Nja. Är du med på nån kontaktsida? Kvinnor kan få 100 meddelande på en dag. Gissa vilka som hamnar längst ner på inboxen?
"Vid behov av stöd och hjälp kan du kontakta en vårdcentral. Om du är under 23 år kan du vända dig till en ungdomsmottagning Det finns även olika stödlinjer att höra av sig till. Behandling kan bli aktuellt i form av samtalsterapi. I vissa fall kan även hormondämpande medicin eller psykofarmaka hjälpa i tillfrisknandet."
https://mind.se/fakta/relaterade-tillstand/sexmissbruk/
https://mind.se/fakta/relaterade-tillstand/sexmissbruk/
-
- Guldmedlem
jag bestrider inte att jag är långt ner på listan men att agera på det är en annan femma.. Inte vill jag dra på mig mer problem en vad jag behöver? Vad hjälper det mig om jag får en utvecklingsstörd att ligga med?