Diabetes

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Diabetes

Post by mrsearlgray »

MsTibbs wrote: 31 Oct 2024, 20:09
Geta wrote: 31 Oct 2024, 19:16 Jag tvivlar på att mrsearlgray vräker i sig en massa godis. Hon har drabbats av diabetes 2 på grund av att hon gått upp i vikt av antipsykotikan.
Det var svar till yrväder. Inte kritik mot msrestlgray.
Förstod det. :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Nu ljuger ni den största viktminskningen har mersearlygrey fått sen hon börja med diasbetesmedicinen och det är mer än en månad sen hon börja med det det var inte länge hon hade metaformin hon gick över till en av dessa diabetesmediciner man tappar i vikt av.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Metformin går man bara ner några kilo av. Knappast 30 kg.
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Ja men herregud metaformin hade hon en väldigt kort tid var hon kanske utan medicin när hon sluta med den nej hon gick över till diabetesmedicin som gör att du tappar i vikt om hon tog metaformin knappt länge tid än en månad .
Håll er till sanningen
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Och när det kommer till alkohol dricker väldigt lite kan gå både en och två veckor innan jag tar en öl och dricka 1 eller 2 öl i veckan eller ingenting är väl inte mycket att orda om.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Mrsearlgray slutade väl med Zyprexa för ett tag sedan, om jag minns rätt. Zyprexa är ökänd för att ha viktökning som biverkning. Det är säkert lättare att gå ner vikt utan Zyprexa.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 31 Oct 2024, 23:21 Mrsearlgray slutade väl med Zyprexa för ett tag sedan, om jag minns rätt. Zyprexa är ökänd för att ha viktökning som biverkning. Det är säkert lättare att gå ner vikt utan Zyprexa.
Tror hon har Haldol istället.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Zyprexa hade hon slutat med innan hon fick diabetes medicin och efter det börja hon minska mer i vikt och fortfarande gör det är lättare att tappa i vikt varför tror ni annars så många icke diabetiker tar den typ av medicin om inte för viktminskningen skull. Nu har Missearlygrey diabetes men medicinen hon tar för det gör att hon tappar lättare i vikt den minskar aptiten.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Fick efter metformin jardiance som man inte heller går ner i vikt av. Sen testade jag rybelsus ett kort tag men gillade inte att jag blev så förstoppad av den så först efter jag slutade konstskolan kände jag att jag orkade testa den igen så har precis höjt från startdosen 3mg till 7mg och ska upp till 14mg sen om det går. Och i somras hade jag zyprexa ett kort tag igen vilket gjorde att jag gick upp några kilo igen.

Kom inte och tro att du vet allt. För det gör du uppenbarligen inte.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

De första 20 kilona som jag gick ner var helt och hållet tack vare lchf. Men klarade inte av att äta det under en längre period så slutade och gick ner med normal kost de 8,5 kilona jag gått ner sen dess.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

yrväder wrote: 31 Oct 2024, 21:42 Och när det kommer till alkohol dricker väldigt lite kan gå både en och två veckor innan jag tar en öl och dricka 1 eller 2 öl i veckan eller ingenting är väl inte mycket att orda om.
Vi har väl inte ordat om ditt alkoholintag.
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Jo du nämde det geta i samband med fötter. Jag tror inte på det och jag tror det jag vill viktminskningen hör ihop med diabetesmedicineringen och ni är inte alltid benägna att hålla er till sanningen.
Post Reply