ibland önskar jag mig en robotsdammsugare bara för att ta upp det värsta under dagarna men dom är dyra :(amandara wrote: ↑15 Feb 2022, 11:12Jo det förstås. Loppan släpper ingen päls och det är för väl annars hade här varit ett pälsbo. Det hade inte funkat.mrsearlgray wrote: ↑15 Feb 2022, 11:10samma här hatar att dammsuga, men måste hålla upp det regelbundet så att det inte vimlar katthår överalltamandara wrote: ↑15 Feb 2022, 11:08 Jag tar nog dammtorkning idag och sparar den dötråkiga dammsugningen till en annan dag. Jag och snabeldraken är verkligen inga kompisar. Hade jag råd hade jag lejt bort dammtorkning och dammsugning. Ett tag hade jag BST som dammsög - det var lyxigt, och när hon ändå dammsög så dammtorkqde jag och städade toan. Men det var räligt att ha in BST i hemmet. Så jag la av med det. Disk och tvätt går smidigt för mig.![]()
Vad gör du just nu?
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Vad gör du just nu?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Ja det förstår jag, med katthår. Men de känns lite bökigt oxå, de går inte över trösklar och går de upp på mattor? Men det hade ju ändå varit smutt med en robotdammsugsre, och jag förstår att det verkligen hade varit det för dig!mrsearlgray wrote: ↑15 Feb 2022, 11:14ibland önskar jag mig en robotsdammsugare bara för att ta upp det värsta under dagarna men dom är dyra :(amandara wrote: ↑15 Feb 2022, 11:12Jo det förstås. Loppan släpper ingen päls och det är för väl annars hade här varit ett pälsbo. Det hade inte funkat.mrsearlgray wrote: ↑15 Feb 2022, 11:10
samma här hatar att dammsuga, men måste hålla upp det regelbundet så att det inte vimlar katthår överallt![]()
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
ja, vet faktiskt inte hur det är med trösklar men mattor ska tydligen inte vara ett problem med nyare modeller. men men... har ändå inte råd såamandara wrote: ↑15 Feb 2022, 11:17Ja det förstår jag, med katthår. Men de känns lite bökigt oxå, de går inte över trösklar och går de upp på mattor? Men det hade ju ändå varit smutt med en robotdammsugsre, och jag förstår att det verkligen hade varit det för dig!mrsearlgray wrote: ↑15 Feb 2022, 11:14ibland önskar jag mig en robotsdammsugare bara för att ta upp det värsta under dagarna men dom är dyra :(

Nä det är surt när man inte har råd. Jag har dammtorkat nu, fick lite energi, det tar ju inte så lång tid - men är mentalt jobbigt att göra det. Men nu är det gjortmrsearlgray wrote: ↑15 Feb 2022, 11:19ja, vet faktiskt inte hur det är med trösklar men mattor ska tydligen inte vara ett problem med nyare modeller. men men... har ändå inte råd såamandara wrote: ↑15 Feb 2022, 11:17Ja det förstår jag, med katthår. Men de känns lite bökigt oxå, de går inte över trösklar och går de upp på mattor? Men det hade ju ändå varit smutt med en robotdammsugsre, och jag förstår att det verkligen hade varit det för dig!mrsearlgray wrote: ↑15 Feb 2022, 11:14
ibland önskar jag mig en robotsdammsugare bara för att ta upp det värsta under dagarna men dom är dyra :(![]()
Sitter på Vårdcentralen.
Just ätit frukost. Lyxade till mina overnight oats med krossat linfrö, russin och hasselnötter.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
precis! :) ja fick också lite energi så nu är städningen klar för idag :)amandara wrote: ↑15 Feb 2022, 11:46Nä det är surt när man inte har råd. Jag har dammtorkat nu, fick lite energi, det tar ju inte så lång tid - men är mentalt jobbigt att göra det. Men nu är det gjortmrsearlgray wrote: ↑15 Feb 2022, 11:19ja, vet faktiskt inte hur det är med trösklar men mattor ska tydligen inte vara ett problem med nyare modeller. men men... har ändå inte råd så![]()
![]()
Jag sitter ensam i rökrummet och surfar.
Kokar röda linser.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Sitter och vilar efter eftermiddagsfika Har precis blossar
Har betalat några räkningar som skulle vara inne den 23:e. Blir rätt stressad av ekonomin ibland. Rädd att göra fel med ocr- nummer osv. Skulle på sätt och vis skönt att ha god man och slippa bekymra sig. Men jag vill samtidigt ha självbestämmande.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen