Vad är syftet med livet?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad är syftet med livet?
Ja vad är egentligen syftet.
Resan? Att ha en så rolig, givande rock spännande resa som möjligt. Destinationen vet vi redan. Döden.
Resan? Att ha en så rolig, givande rock spännande resa som möjligt. Destinationen vet vi redan. Döden.
En liten tid vi leva här med mycket möda och stort besvär.
Jag tycker ett syfte ett är att livet skall fortsätta, och jag som "sjuk" har lika stor rätt att försöka reproducera som alla andra.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Producera bebisar eller menar du något annat?
Tänkte på bebis.
/Dave
1Dave,
Du är ett positivt undantag bland oss andra slashasar. Förstår inte hur du lyckas att leva i stort sett ett normalt liv. Hur har du lyckats bli så positiv?
Du är ett positivt undantag bland oss andra slashasar. Förstår inte hur du lyckas att leva i stort sett ett normalt liv. Hur har du lyckats bli så positiv?
Närue de vet jag inte Geta. Men tror en bidragande anledning är att jag träffade frugan i rätt skede.
/Dave
Schizofreni har olika förlopp och prognos på en skala. Alla med schizofreni har inte samma svårighetsgrad i sjukdomen. Men Dave låter frisk för att ha schizofreni. Arbetar till och med som personlig assistent. Det ställer krav på psyket.
Jag med min sjukdom skulle inte mäkta med att ha barn och uppfostra ett barn och vara en bra förälder. Jag orkar knappt med mkt själv.
Jag med min sjukdom skulle inte mäkta med att ha barn och uppfostra ett barn och vara en bra förälder. Jag orkar knappt med mkt själv.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Har aktivt valt att inte föda barn efter att jag fått min sjukdom, men kan ha ett barn fött i augusti 1971 men hon tog aldrig mig som far till barnet. Såg henne höggravid i augusti och vi var tillsammans på nyårsafton året innan, stämmer väl med en graviditet. Jag gick aldrig fram till henne pga chocken jag fick och tänkte, att så här tidigt vill jag inte ha barn.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Du har inte gått med i nån dnadatabas Nisse? Finns ju en chans barnet har gått med? Iof ska man ju ha tur med samma. Jag är med i myheritage tex.Nissegossen wrote: ↑06 Dec 2023, 09:22 Har aktivt valt att inte föda barn efter att jag fått min sjukdom, men kan ha ett barn fött i augusti 1971 men hon tog aldrig mig som far till barnet. Såg henne höggravid i augusti och vi var tillsammans på nyårsafton året innan, stämmer väl med en graviditet. Jag gick aldrig fram till henne pga chocken jag fick och tänkte, att så här tidigt vill jag inte ha barn.
/Dave
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Mitt DNA finns på Karolinska Institutet de vet förmodligen mer om mig, än jag själv. Är inte intresserad av att veta om jag har ett barn. Detta för har ingen ännu sökt upp mig, låter jag det själv vara, känns som att jag inte är önskvärd och kan förstå det.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Meningen med livet är att finna mening i livet, eller livet i en mening.