Valet och kvalet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Valet och kvalet

Post by memphis »

Tack Zoegas och Geta ❣️
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Snurre
Berylliummedlem

Post by Snurre »

Vad rolig! Grattis! :)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tack Snurre! :D
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 14 Jun 2024, 17:49 Det är klart med lägenheten, eller så gott som. Har fått ett godkännande och en hyresavi med posten. Sä nu blir det flytt! Men säger inte upp min lägenhet förrän kontrakt är skrivet.
Wow! Grattis! Hoppas du kommer trivas som smöret i smörbyttan. 8-)
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Åh vad roliga nyheter! :)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Grattis till nya lyan!
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Grattis memphis skoj för dig 😊
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Grattis till ett stadsliv! :)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tack alla! :D

Idag har jag pratat med nuvarande hyresgäst om att få tillgång till lägenheten tidigare eftersom min mamma och hennes sambo, som skulle hjälpa mig att flytta möbler, är bortresta hela september. Det gick bra. Jag får börja flytta den 15 augusti om jag betalar halva hyran. Ska fråga min pappa om han kan hjälpa mig lite med hyrorna som blir dubbla.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det blir mycket logistik.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Förberedelser - packa allt i kartonger och Ikea kassar. Jag brukar få ta banankartonger från Willys, perfekt storlek och väldigt hållstarka. Städa badrum, kök, spackla alla hål, putsa fönster. All städning klar förutom att skura golven en sista gång - efter flytten.

Flytta. Hyr en liten lastbil så räcker det antagligen med 2 vändor. Bär slit och släpa - in i den nya lägenheten.

Tillbaks till gamla lägenheten och skura golven och det som är kvar.

Just ja, innan flytt - sälj/släng/lämna till återvinning det du inte ska ha med dig till nya lägenheten.

Två veckors dubbelhyra ger ett gott spann för att detta ska gå att fixa. Utan problem.

Hälsningar från ett flyttproffs!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Senast som jag flyttade, anlitade jag flyttfirma. De lånade ut flyttkartonger. Jag betalade hyra dubbelt en månad. De gick som en dans att packa upp flyttkartongerna. Jag flyttstädade själv. Det blev godkänt liksom slitaget av lägenheten.
Post Reply