Källtillit

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Jocke
Iridiummedlem

Re: Källtillit

Post by Jocke »

Nu vet jag inte hur man ska fortsätta på den här tråden? Men det finns poliser som har bekräftats som pedofiler, där går tilliten till samhället sönder! Att trettonåriga flickor inte kan lita på dessa pervos!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jocke du är inte så förtjust i poliser över huvud taget. Du har nämnt det
flera gånger. Har du dålig erfarenhet av poliser?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag hade ibland med polisen att göra under min tid som politiker. Kompisen o jag snackade omkull en kvinnlig snut så hon retirerade in i polisbilen när vi rörde oss utomhus under en fest. Jag bad om skjuts till en mack så jag skulle kunna köpa chips.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Geta wrote: 28 Aug 2021, 18:50 Jocke du är inte så förtjust i poliser över huvud taget. Du har nämnt det
flera gånger. Har du dålig erfarenhet av poliser?
Nä, inte direkt. Visst har jag träffat på hjälpsamma poliser, men även poliser som har nedvärderat mig som individ. Jag ser mer utav det byråkratiska samhället, som stänger ute människor från sina mänskliga rättigheter! Då menar jag de institutioner man ska kunna ha tillit till.

Ta mödravården eller gamlingar på korttidsboenden som försvinner. Gäller inte bar polisen utan överhuvudtaget, t. ex media kan man heller inte lita på. Hur ska vi kunna leva trygga i vär samhälle.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag har inget emot polisen trots att jag blivit gripen flera gånger. Nån polis har väl varit lite grinig, men de flesta är trevliga.

Det är Regeringen o Riksdagen som stiftar lagarna. Polisen gör bara sitt jobb, genom att upprätthålla dom.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Är det inte så att vänstervridna är emot polisen. I USA vill BLM avskaffa polisen
men de svarta vill ha kvar polisen som skyddar dom.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Ja, är det så att högervridna vill ha polisen som skyddsfaktor när fattiga människor för att överleva kanske måste tillgripa stöld? Eller högern kan anlita toppadvokater för att komma lindrigare undan?
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Image

Man kan undra varför allt blir politik när frågan om tillit egentligen tonas ned, välfärd ska handla om trygghet!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Upp och nedvänt kors?
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Kanske satansdyrkare? Tror inte det har med nazismen att göra? Men filmen kanske speglar den mörka sidan av vår existens? Men otryggheten är vad jag vill spegla främst med denna bild.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

"Om man ska få fart på folk räcker det inte med logiska argument. Nej, det behövs en symbol, en slogan, ett märke, något som kan tryckas på en t-tröja. Så skriver Philip Moon i sin artikel på Cracked och avslöjar åtta världsberömda symboler som många har fått om bakfoten."

Hur väcker man upp de tysta? De likgiltiga är nog hoppet förbi för, i alla fall för mänskligheten.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det sovande folket.
Post Reply