Vad ser du på tv just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Jocke
Iridiummedlem

Re: Vad ser du på tv just nu?

Post by Jocke »

Det enda jag ser nu, är att allting verkar gå åt helvete, och att vi söker syndabockar! Egentligen är ju problemet globalt, ingen vill ju leva ett liv i yttersta hungersnöd och i krigiska områden. Samtidigt är det så att de lågutbildade hamnar i enkla yrken som ingen med någorlunda utbildning vill ha.

Nu känner jag verkligen hur hugskotten poppar upp hos de flesta, som söker en anledning till varför människor mördas. Vi svenskar kanske inte inser att världen befinner sig i ett globalt krig, och att även vi är involverade i detta. Jag är inte införstådd i vad som är fake eller verklighet.

T. ex påstår vissa att andra har inkorporerat mina tankar till ingenting, att jag inte har åsikter om arbetskraftsinvandringen! Har träffat flera som är av blandad utbildningsgrad, men de vill lära sig svenska och det så fort som möjligt. Så ursäkta mig Fantasio, du vet nog inte vad du talar om?

Jag försökte lyssna på Diamant Salihu, som har skrivit mycket om gängkriminalitet, som är det vi pratar om egentligen! Men jag kunde inte snappa upp hans tankesfär!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag upplever att det pågår ett lågintensivt inbördeskrig i Sverige.
Klanerna har tagit makten på flera platser.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Ja, och att fler kan bli involverade i detta, än vad som var ursprungligen tänkt. Det eskalerar med en viss procentmängd, glömt ordet men t. ex en jordskalv så är skalvet 3.0 i en viss procentsats med när den blir 8,0 så har har jordbävningen utökas med flera hundra % kanske. Ungefär så upplever jag dett lågintensiva som kan bli högintensiv inom en snar framtid.
mopa
Galliummedlem

Post by mopa »

Nåt bilprogram. Totalt ointressant, men min gubbe gillar programet.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Ett friare sexliv, tittar på Swingers https://www.svtplay.se/video/30185340/s ... id=eWvwVXE
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Geta wrote: 22 Oct 2021, 19:26 Mona Sahlin har sagt att det är svenskarnas uppgift att integreras till
invandringen.
Vad Mona Sahlin säger ska man ta med en stor nypa salt. Hon är pinsam. Dessutom sa väl Fredrik Reinfeldt att vi skulle öppna våra hjärtan?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Fredrik Reinfeldt sa att det är väl ingen kris, när inte julgranen har brunnit.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Jag trodde man kunde hitta några man kunde lita på här på siten! Tydligen är verkligheten mer grupptrycksutformad, via tankat som tillåts sväva fritt i vårt samhälle. Som mopa säger, så är vissa program ointressanta, men grupptrycket gör att det kommer fram ändå. Men för mig är det så, att det är väldigt lite saker som intresserar mig faktiskt.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Är öppenhjärtig till naturen och vill gärna se gott i den jag möter, men där har många utseendet emot sig. Ofta tar jag miste vid första mötet, men de man har konfronterats med kan bli en mycket god vän.

Jag dömer min nästa utefter subjektiva omdömen, för jag har alltid känslor inför första mötet och där är utseendet allt, själva uppenbarelsen av personen är i allra högsta grad subjektivt till sin natur. Skall man döma objektivt måste man veta hur varelsen är och att man har kännedom om vem personen är.

Svårt att döma objektivt, finns alltid känslor i det
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jocke,

Är det ingen som är inne på din linje här?
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Nä, de flesta här verkar högeraktiva! Mina åsikter sägs ju vara kommen ur andras tankar och vällevnad, jag sägs ju vara en vänstervriden typ som vill er illa. Det där är tagen ur ren skröna! Det är några jag käner kan sympatisera med min politiska linje, om det är det du säger?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Vad jag menade var att politiker säger ibland underliga saker. Ulf Kristersson sa angående Einars död, något i stil med att det var förfärligt att det skedde där vanliga människor lever. Hammarby sjöstad är ett rätt dyrt område, lite övre medelklass skulle jag säga. Undrar vad Ulf Kristersson skulle sagt om Einar blev skjuten i Rinkeby?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply