Nu börjar jag lära mig om värdighet...

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Nu börjar jag lära mig om värdighet...

Post by Klankedinken »

Värdighet är att supa sig stupfull på en söndag för att man hatar livet och inte vill träffa psykologen på månad.. :)
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13409
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nu börjar jag lära mig om värdighet...

Post by zoegas »

Min psykolog försökte övertala mig att man kan inte vara lycklig om man inte jobbar 7-4 och sen får sin paus.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu börjar jag lära mig om värdighet...

Post by Klankedinken »

Hade lite tur igår och ringde till psyk-akuten och fick svar av Alf, min gamla vårdare! Han känner mig väl och har suttit med mig i 2-3 år bara för att lära känna mig.. Berätta lite allmänt om hur det gått för mig och han fick allt att falla på plats!

Jag går delvis på DV och där har jag knappt något att hämta.. Det ökade min generella nivå så jag kan gå på affären men jag är fortfarande tämligen värdelös. Sen efter ett tag började jag gå på "mötesplatsen" för att utöka min kompetens, jag vill ju börja jobba eller va användningsbar på något sätt.. Ack.. Nu inser jag att jag är ett skämt.. Därav drickat! Jag kan inte förvänta mig att kunna börja sysselsätta mig och jag inte ens klarar nivå ett på daglig verksamhet.. Jag trodde jag gjorde något "jätte avancerat" men egentligen är jag så funktionsnedsatt att även "steg ett" är för svårt...

Det är som min gamla steg 2 chef sa.. Du platsar inte här och när vi var på en steg ett för folk med grav förståndshandikapp så sa han att jag platsade där.. jag trotsade för jag fått reda på att jag hade hög IQ av psykologen.. Jag tänkte att jag kunde mer men nu börjar det uppdaga sig vilken pajas jag är.. Fyfan för mig och tacka gudarna för att jag har pengar att sitta hemma och knarka/supa med!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38705
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nu börjar jag lära mig om värdighet...

Post by memphis »

Tror att män mår sämre av att bara gå hemma än vad kvinnor gör. Men nu går väl klankedinken i taket. Man får inte jämföra kvinnor och män enligt honom.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu börjar jag lära mig om värdighet...

Post by Klankedinken »

Förstår bättre varför vi jävlar börjar med saker som folk inte tycker är värdigt..

Man får jämför kvinnor och män memphis men jag tyckte inte att man ska jämföra över hjuvud taget.. Men deet är roligt, inte sant? speciellt när man sitter på esset.. Fattiglapp!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38705
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nu börjar jag lära mig om värdighet...

Post by memphis »

Bortskämda unge!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu börjar jag lära mig om värdighet...

Post by Klankedinken »

Jag har ju förtjänat dom här pengarna memphis! Förstår du inte det?

För övrigt skickade jag in årsbesked till försäkringskassan och den kossan trodde jag hade snuvat dom på stålar för att jag inte skickat in årsbesked för 2020...

Nu fick hon en tjänga i arslet när jag skicka in det..

kanske blir återbetalningsskyldig men hon är en idiot! Jag lovar :)
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13409
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nu börjar jag lära mig om värdighet...

Post by zoegas »

Fram med kuken
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu börjar jag lära mig om värdighet...

Post by Klankedinken »

Memphis eller jag?
Post Reply