Sluta snusa?
Moderator: Moderator 1
Sluta snusa?
Jag har varit snusfri i tre veckor och tre dagar i dag. Är det fler här som slutat snusa för gott? Använde ni några hjälpmedel? Har ni några tips? Jag använder Nicorette sugtabletter 2mg ca 6-7 ggr/dag. Men skulle vilja ha fler tips på hur man kan distrahera sig själv när snusbegäret blir påträngande.
Re: Sluta snusa?
Grattis! Har dessvärre inga tips.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Bra gjort att försöka sluta med snuset! Jag har aldrig ens försökt. Man blir så fäst vid att ha en prilla inne. Har inga tips förutom nikotinhjälpmedel. Men de är dyra och man kan fastna i dem i stället för i snuset.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
O.k, tack i alla fall :)
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Jag snusar och har knappt tänkt på att sluta, att bli kvitt ciggen var målet och det gick bra. Mötte en för länge sedan han ville sluta snusa och han sade det värsta är att sluta ha något under läppen, han tog gammalt läskpapper de förr hade på skrivbord och stoppade under läppen, vilket jag vidarbefodrar till dig som enda tips jag kan ge digKloppe wrote: ↑24 Aug 2022, 16:44 Jag har varit snusfri i tre veckor och tre dagar i dag. Är det fler här som slutat snusa för gott? Använde ni några hjälpmedel? Har ni några tips? Jag använder Nicorette sugtabletter 2mg ca 6-7 ggr/dag. Men skulle vilja ha fler tips på hur man kan distrahera sig själv när snusbegäret blir påträngande.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Tack ska ni ha allihopa!
Jag har nikotintuggummi, utan att jag försöka sluta med dem. Snusade hårt i tre år förut.
In a world where you can be anything, be kind.
Ja, har gjort det i typ tio år.... jag är så jäddra beroende av nikotin! Jag fick spatt igår och idag på jobbet utan, så blev tvungen att v köpa på lunchrasten....
In a world where you can be anything, be kind.