Sanning eller fake news?
Moderator: Moderator 1
Sanning eller fake news?
En person sa till mig att vår högerstyrda kommun skulle ta bort tandvårdsbidraget. Adjöss med det gröna kortet alltså. Kan det verkligen stämma? Ruttet av Moderaterna och kompani om så är fallet. Har du hört om något liknande?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Sanning eller fake news?
har hört att dom vill sänka fri tandvårds åldern till 19 istället för 23?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jaha, det var ju bra, det.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jag har inte hört något annat iallfall, så jag hoppas verkligen inte tandvårdsbidraget försvinner för oss! :(
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Nej då blir man tandlös.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Har fullt garnityr att ta på mig, att jag har glest mellan tänderna beror på att på den ttiden fanns inte grönt kort och jag ansåg att jag knappt hade råd med tandläkare och därför bara gick till tandläkare när det var absolut nödvändigt. En tand hade en guldpelare i sig, vi skulle hälsa på en bekant och köpte med oss en liter glass. Vi blev bjudna på kaffe vilket jag drack till glassen. pga olika utvidgningskoefficient mellan tand och guld, sprack tanden längs med och dags att dra tanden hos tandläkaren, hon behöll guldet. Säger inget om det, för jag tror hon sponsrade min räkning, att jag fick det billigare
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Tandvårdsbidrag är inte samma sak som tandvårdsstödsintyg.
Tandvårdsbidrag får alla.
Tandvårdsstödsintyg får en del som har vissa sjukdomar eller funktionsnedsättningar.
Det sas att man ska koncentrera sig på invånare som är särskilt behövande, när det gäller tandvård. Där ingår nog grönt kort. Fri tandvård för ungdomar ska sänkas i ålder som sagt.
Finns inte en chans att jag har råd med tandvård.
Jag har inte varit hos tandläkaren på 15 år. Går dit om jag får ont.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jaha, syns det inte innan?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34