vad är de vämjeligaste inom vården
Moderator: Moderator 1
vad är de vämjeligaste inom vården
dispyt & intriger och att kränka annans tanke sfär.
_________kan jag tycka. Dispyt är ren krasst det sämsta att
idka på ngn vänster
_________kan jag tycka. Dispyt är ren krasst det sämsta att
idka på ngn vänster
Re: vad är de vämjeligaste inom vården
Skötare som bältar patienter utan orsak.
Jag tror inte att någon blir bältad utan en orsak
Det finns maktmissbruk. Var man är inlagd i slutenvård finns ollon. Det är aldrig riskfritt att i utsatt läge vara i andras händer. Men de absolut flesta är bra. Men man minns nötterna.
I början av 90 talet var jag tillfälligt inlagd pga avgiftning för att jag skulle vidare till ett behandlingshem dagen efter. Då blev jag bestulen på 4000 SEK i kontanter, som jag hade lämnat ifrån mig som mina ägodelar. Som tur var hjälpte personalen på beh hemmet mig att få pengarna ersatta av sjukhuset (St Görans).
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Sådant är hemskt, min mor, dement, hade smycken inlåsta i hennes värdeskåp på äldreboendet, hon blev bestulen på dem och hon fick ingen ersättning
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jag lämnade in en dyr Gillette-rakhyvel när jag skulle läggas in, men fick tillbaka en j-vla engångs-rakhyvel...
Klagade men de kunde inte göra nått.

Klagade men de kunde inte göra nått.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
När jag opererade min blindtarm fick jag inte ha på mig smycken. Min halskedja med silver och guld krucifix fick jag aldrig tillbaka. De kunde inte hitta det. Det kostade väl inte jättemycket, men en dryg femhundring.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Det vämjligaste var när en psykiater föreslog att jag skulle sluta med antipsykotika. Blir arg bara jag tänker på det. Jag hade blivit inlagd pga. av psykos med självskada som kunde avslutat mitt liv. Snacka om att felbedöma riskerna! Det tycker jag var närmast tjänstefel. Det kokar inombords när jag tänker på det.
Det har hänt mig också. En psykiater satte ut antipsykotikan. Det slutade med att jag blev hämtad av polis.
Jag blev inlagd pga iaktagelsekänsla och förföljelse känsla.(2016) Började med antipsykotisk medicinering och det blev bättre. Var till läkaren på psykiatrin 3-4 gånger under det året och klagade varenda gång på stark motivationsbrist och beskrev på alla papper saker som tyder på negativa symtom.
Ändå bedömde läkaren att jag skulle sluta med antipsykotiska o att jag var frisk och hade inget mer på öppenvården att göra. Omedicinerad klarade mig till våren 2020 sen psykos betydligt värre än första gången. Sedan insatt på medicinering och fått schizofrenidiagnos.
För mig är det lite obegripligt och tycker det är dåligt utav läkaren som missar att jag har en psykossjukdom. Jag menar vafan allt jag skrivit ner på papper är ju inte normalt förstår inte hur han helt enkelt missar det att inte koppla ihop beskrivningar som tyder på negativa symtom.
Ändå bedömde läkaren att jag skulle sluta med antipsykotiska o att jag var frisk och hade inget mer på öppenvården att göra. Omedicinerad klarade mig till våren 2020 sen psykos betydligt värre än första gången. Sedan insatt på medicinering och fått schizofrenidiagnos.
För mig är det lite obegripligt och tycker det är dåligt utav läkaren som missar att jag har en psykossjukdom. Jag menar vafan allt jag skrivit ner på papper är ju inte normalt förstår inte hur han helt enkelt missar det att inte koppla ihop beskrivningar som tyder på negativa symtom.
Helt sjukt och oansvarigt!
Psykiatern sa till mig att jag kunde sluta och vara observant på om jag höll på hamna i psykos igen. Problemet var bara att de två gångerna jag haft psykos hade jag ingen som helst aning om att jag var i psykos.